Afgelopen woensdag 25 september was het dan zo ver. Na (zomer)maanden van voorbereiding stond het 38e DSO Schoolkorfbaltoernooi op het programma. Wat was het een lekker weer en wat was het gaaf! Een heerlijke dag! UPDATE: incl. nieuwe foto's!

Vorig jaar is het DSO Schoolkorfbal toernooi totaal vernieuwd en heeft het als kenmerk 'Challenge' mee gekregen. In verband met het succes van vorig jaar hebben we besloten om ook dit jaar de opzet van vorig jaar als basis te nemen voor deze editie.

Er werd niet alleen 'Challenge korfbal' gespeeld maar naast het korfballen zelf waren er ook nog diverse andere zogenaamde 'Challenges'. 1 van de Challenges was om je eigen team zo goed en origineel mogelijk aan te moedigen. Hier hebben de scholen en klassen goed gehoor aan gegeven want wat waren er veel leuke creaties op de velden te zien! Echt geweldig om te zien dat de teams zo veel aandacht hebben besteed aan de aanmoedigingen!

Een andere Challenge, een stoere stormbaan, was ook een groot succes. De kinderen vlogen over de baan en hier werden heel wat geschaafde knieën én punten gescoord!

Het toernooi was voor alle jeugd van groep 5 t/m 8 van de basisscholen uit Klundert, Zwingelspaan, Noordhoek en Fijnaart. Met 7 deelnemende scholen, 41 teams en bijna 240 kinderen mag er oprecht gezegd worden dat het DSO Schoolkorfbal Challenge Toernooi een geslaagde dag was.

Dankzij onze sponsor C1000 Henk Strootman was er ook dit jaar weer een volledig verzorgde lunch, bestaande uit broodjes knakworst, broodjes kaas / ham / hagelslag en een beker melk of chocomelk. De juiste bodem om een hele dag TOP te presteren, was hiermee gelegd.

Tijdens de wedstrijden liep er een DSO scout rond over het DSO terrein. De scout was aan het werk om talentvolle (niet-korfballende) kinderen te scouten. Als iemand opviel door een mooie actie, een goed doelpunt of een lekkere onderschepping kreeg deze een talent-briefje. Gelukkig werden er heel wat briefjes uitgedeeld!

Na de poulewedstrijden kregen alle kinderen een mooie geelzwarte DSO bidon met daarin een Schoolkorfbal diploma en een training voucher om gratis mee te komen trainen bij DSO. Vervolgens was het tijd voor de kwart- en halve finales.

De finale in de klasse groep 5/6 ging tussen Juliana 5 en Cocon 3. Een wedstrijd die uiteindelijk werd gewonnen door Cocon 3. In de klasse groep 7/8 was er een finale tussen Bastion 1 en Bastion 2. Voor de finale was dus al zeker dat de Bastion de felbegeerde wisselbeker mee naar school mocht nemen. Winnaar in de klasse groep 7/8 was Bastion 1.

St. Jozefschool 1 was de gelukkige winnaar van de Challenges. Zij wisten deze dag de meeste punten te behalen.

De winnaars van de twee klassen wonnen niet alleen een beker voor het team maar mogen ook kiezen uit maar liefst 3 hoofdprijzen: tickets voor het hele team om te gaan zwemmen, naar de bioscoop te gaan of met elkaar te gaan laser gamen! Geweldige hoofdprijzen, gesponsord door CADkoop!

Via deze weg wil ik de Werkgroep DSO Schoolkorfbal, het kantinepersoneel, de scheidsrechters, de fotografen en de EHBO heel erg bedanken voor de hulp op deze dag. Ook iedereen die heeft geholpen tijdens de voorbereiding of op welke manier dan ook: onwijs bedankt! Fantastisch dat we op jullie konden rekenen. Uiteraard wil ik ook graag de sponsoren C1000 & CADkoop bedanken voor hun bijdragen aan het succes!

Tot volgend jaar!

Namens de Werkgroep DSO Schoolkorfbal,

Anton van Dam

UPDATE: klik op onderstaande link voor de foto's van alle teams die gemaakt zijn door Ellen Leijten.