DSO kan wederom terugzien op een zeer geslaagde schoolkorfbaldag. Een dankwoord is op zijn plaats voor de vele vrijwilligers die deze dag mogelijk maakten, maar ook zeker voor de enthousiaste medewerking van alle basisscholen uit Klundert, want zonder hen zou dit evenement in deze grootschalige vorm niet kunnen bestaan.

Zo'n vierhonderd kinderen hebben zich donderdag vermaakt op het korfbalveld van DSO in Klundert waar het jaarlijkse schoolkorfbaltoernooi werd gehouden. De jongsten konden 's middags meedoen aan een spelletjescircuit. 34 Teams van de Klundertse basisscholen hadden zich ingeschreven. De teams waren verdeeld over zes poules. Om 10.15 uur werd het eerste fluitsignaal gegeven en meteen vanaf de eerste wedstrijd werd er fanatiek gestreden om de wisselbeker. De onderlinge krachtsverschillen waren minimaal, dus waren het vaak spannende partijen. De meeste kinderen hadden zelfs van tevoren de speciale trainingsavonden van DSO bezocht, zodat ze ook de fijnere kneepjes van de korfbalsport een beetje onder de knie hadden.

De strijd om de wisselbeker werd gespeeld door de kinderen uit groep 7 en 8. Zij waren onderverdeeld in twee poules en de winnaars van elke poule kwamen tegen elkaar uit in de finale. Dat werden De Krullevaar 1 tegen De Molenvliet 1. Na de normale speeltijd van 20 minuten was de stand 1-1 en na tweemaal 5 minuten verlenging was er nog niets veranderd. Elk teamlid mocht toen een strafworp nemen en dat leverde een stand op van drie doelpunten voor De Molenvliet 1 en twee doelpunten voor De Krullevaar 1. De Molenvliet mocht zodoende de wisselbeker in ontvangst nemen.

Aan het spelletjescircuit deden ongeveer 120 kinderen mee. Er waren twaalf spelletjes uitgezet zoals spijkerpoepen, aardappelrace, moerasoversteek, kokosnoten vangen en hengelen. De kinderen kregen na afloop een diploma en allemaal mochten ze een prijsje uitzoeken. Ook kregen alle deelnemers een uitnodiging voor de disco-avond, die vanavond wordt gehouden in het DSO-clubhuis aan de Ambachtsherenweg. De disco begint om 19.30 uur en duurt voor de leerlingen van de basisschool tot 21.30 uur.

Poulewinnaars:
Poule A: De Krullevaar 1, 10 punten.
Poule B: De Molenvliet 1, 10 punten.
Poule C: De Molenvliet 3, 10 punten
Poule D: De Krullevaar 3, 9 punten.
Poule E: De Clundert 6, 8 punten.
Poule F: De Rietvest 7, 8 punten.