Voor de 34ste keer werd met succes het schoolkorfbaltoernooi gehouden. De winaar bij de groep 7/8 was deze middag Het Bastion 1 die voor de 3de keer op rij met de wisselbeker aan de haal ging. Maar alle ander prijzen waren voor de Molenvliet, zij werden 2x tweede en bij de groep 5/6 werden zij eerste!!

Gelukkig was het weer ons deze dag goed gezind, met een lekkere zonnetje en een verkoeld briesje was het goed toeven op het korfbalveld van DSO. Dit jaar natuurlijk voor het eerst het schoolkorfbaltoernooi op ons nieuwe complex. Alle velden werden gebruikt  voor de verschillende wedstrijden, waarbij alles vlekkeloos verliep. De aanwezige EHBO moest 9x "uitrukken" voor een pleister, dus ook op dat vlak waren er gelukkig geen bijzonderheden!!

Alle scholen uit Klundert waren weer met 1 of meerdere teams vertegenwoordigd, Het Bastion, De Molenvliet, Het Palet, De Cocon en De Rievest en daarnaast was ook in navolging van vorig jaar de Julianaschool uit Fijnaart aanwezig. In totaal waren er 18 teams aan het korfballen, in totaal zo'n ± 140 kinderen.

De verschillende teams waren verdeeld over 4 poules, 2 poules voor de groepen 7/8 en 2 poules voor de groepen 5/6. Waarbij de winnaars van beide poules de finale speelde om de beker en bij de groep 7/8 ook om de wisselbeker.

De finale van groep 5/6 was tussen de Molenvliet 3 en Molenvliet 4 welke beide in hun poule op doelsaldo de finale wisten te behalen. De Molenvliet 4 wist te winnen door in de eerste helft het enige doelpunt te scoren. Molenvliet 3 wist nog wel de 5 minuten duurde strafworpenserie te winnen. Maar Molenvliet 3 scoorde dus niet in de wedstrijd en hierdoor was Molenvliet 4 de winnaar bij de groep 5/6

In de finale van de groep 7/8 was het wederom De Molenvliet die met hun eerste team de finale wist te bereiken. Tegenstander was ook het eerste team van Het Bastion. De finale was een spannende wedstrijd, waarbij Het Bastion 1 een 2-0 leiding nam, maar De Molenvliet 1 sterk terugkwam en uiteindelijk gelijk maakt. De finale moest middels strafworpen worden beslist. Het Bastion 1 was hierin het meest trefzeker en wist met 2 tegen 0 de strafworpenserie te winnen, de dus kampioen van de 34ste editie van DSO Schoolkorfbaltoernooi. Het Bastion 1 wist voor de derde keer op rij de wisselbeker te winnen.

Dus al met al kunnen we terugkijken op een geslaagd toernooi, waarbij ik iedereen wil bedanken en speciaal natuurlijk de scheidsrechters, die deze dag tot een groot succes hebbben gemaakt en was het een mooie promotie voor het korfballen bij DSO!!

Namens de JeugdTC,

Ruben