Muziek, check. Microfoon, check. Alle spellen compleet, check. Sportklas aanwezig, check. Shirtjes verdeeld, check. Boodschappen, check. Dit is maar een klein gedeelte van het checklistje dat we vanmorgen voor de zekerheid toch nog even naliepen. Want vanmorgen vond namelijk alweer de derde editie plaats van de Giga Kangoeroedag! En wat kunnen we terugkijken op weer een leuke dag!

Om half 9 stroomden de eerste kleuters binnen van de basisscholen Het Bastion, De Rietvest, De Molenvliet en de Cocon.

Het bracht ons op een totaal van 158 kleuters (een record!). Echt onwijs gezellig! De kinderen werden verdeeld over groepjes van maximaal 7 kinderen. En kregen per groepje een eigen kleur shirt met DSO-logo! Ieder groepje kreeg een leerling van de sportklas van Het Markland College als begeleider en gingen daarmee de hele dag op pad. Waar kwamen ze dan zoal langs? Nou, langs wel 13 verschillende spellen!

Maar voordat zij daarmee begonnen, hebben we eerst met zijn allen een begindans gedaan. Deze werd door de sportklas voorgedaan. ‘Kinderen voor kinderen’ volle bak uit de speakers met hun nummer: ‘Doe de Kanga’. De eerste keer is toch nog even inkomen en best spannend, dus twee keer de begindans en iedereen was goed warm. Op naar de rondes met spellen!

‘Staarten roven’, ‘Ballonnentennis’, Eendjes vissen’, ‘Korfballen’ zijn zomaar een paar titels van de spellen die de kinderen hebben gedaan waar u al gauw een beeld bij kan verzinnen. Mijn favoriet is toch altijd het ‘Aankleedspel’, waarbij de kinderen bij ieder doelpunt een verkleedstuk aan de begeleider mag geven welke hij of zij dan aan moet doen. Om van alle spellen een beeld te krijgen, kunt u het beste de foto’s bekijken, welke later op de site geplaatst zullen worden.

Tussendoor een pakje Wicky en peperkoek tijdens de pauzeronde en weer door met allerlei leuke spellen.Om half 12 was het einde van de spelronden aangebroken en hadden we nog een paar dingen om te doen. Iedereen was goed moe van de toch wel intensieve sportochtend. Niet iedereen vertelde dat natuurlijk en lieten dat zeker ook niet zien, want dat kan je zien op de groepsfoto welke als eerst na de spelrondes werd gemaakt. Hierna hebben we met zijn allen, als coolingdown, nog even gedanst op ‘Doe de Kanga’! Tot slot werden alle shirtjes ingeleverd en kreeg ieder kind een DSO-korfbalpen met verschillende kleuren en een heerlijke sappige appel mee.

Toen alle kleuters weg waren hebben we samen met de sportklas alles opgeruimd en hebben we 2 korfbalvelden klaar gezet voor het Minitoernooi! Voor de 14de keer hebben diverse scholen een uitnodiging gehad om met hun kinderen uit de groepen 3 en 4 mee te doen aan DSO haar Minitoernooi. 10 teams in totaal van de scholen uit Fijnaart (Julianaschool), Willemstad (De Singel) en Klundert (Bastion, Rietvest, Molenvliet) daagden elkaar uit om een potje te korfballen. Einddoel van de wedstrijd: zoveel mogelijk doelpunten maken! Dat valt soms nog niet mee, maar toch zagen we weer veel kinderen met potentie en enthousiasme en plezier! Uiteindelijk na de eindtoeter mocht ieder team nog 12 strafworpen nemen. Deze werden bij de punten van de wedstrijd opgeteld. Dat bracht uiteindelijk nog wel wat spanning op in de poule. Uiteindelijk waren het Bastion 3 en De Singel 1 die de finale speelden. De finale begon spannend er werden best wat doelpunten gemaakt tijdens de wedstrijd. Na het eindsignaal was het Bastion de winnaar van de finale. De 2 finalistenteams kregen beide een beker mee naar huis en ook de rest ging natuurlijk niet met lege handen weg. Alle deelnemers zijn uiteindelijk winnaars, gezien alleen al hun deelname aan het toernooi, en kregen een welverdiende medaille omgereikt en een lekkere appel mee.

Opnieuw trots op onze werkgroep dat we ook dit jaar weer beide toernooien werkelijkheid hebben laten worden en de jongste groepen van de basisschool hebben kunnen voorzien van een leerzame, gezellige en sportieve dag DSO en korfbal!

Maar zonder een aantal bedankjes sluit ik dit bericht niet af! Want diverse partijen hebben hun bijdrage geleverd aan deze dag! Bedankt Albert Heijn In de Klundert voor het brengen van de boodschappen! Bedankt Roks Streekwinkel voor de sponsoring van de heerlijke appels! Bedankt Beljaars en bedankt Optisport voor jullie sponsoring aan deze dag! Bedankt Tamara voor het maken van de foto’s! Bedankt sportklas van het Markland College! Bedankt kangoeroe! En vooral: Bedankt scholen voor jullie deelname aan deze ochtend en/of middag! De foto’s zullen binnenkort op de site geplaatst worden, houdt die in de gaten. Hopelijk allemaal tot volgend jaar!