Natuurlijk, het korfbalseizoen is voorbij. Het nieuwe korfbalseizoen is nog niet begonnen. DSO ligt even op zijn gat. De vakantie is begonnen of staat voor de deur.

Maar toch.. toch wil ik er via deze weg nog een bedankje uit doen.

Want afgelopen maand kwam de 'Uitwerking rompregeling arbitrage veld 2015/2016' binnen.
Als DSO zijn wij verplicht om wedstrijden te fluiten bij andere wedstrijden bij andere verenigingen. Oftewel, je moet een x-aantal keren neutrale scheidsrechters en/of beoordelaars leveren. Doe je dit niet, mag je geen wedstrijdkorfbal doen.
Doe je dit onvoldoende, krijg je een boete. Doe je dit voldoende, is er niets aan het handje. Doe je meer wedstrijden dan noodzakelijk krijg je een financiële bonus.
Zoals bij iedereen bekend, hebben wij structureel een tekort aan scheidsrechters, laat staan dat we 'makkelijk' voldoende KNKV scheidsrechters of beoordelaars kunnen leveren.

Bij DSO kennen wij helaas maar 2 KNKV scheidsrechters die elders hun wedstrijden fluiten, voor DSO. Dit zijn de heren René van Dam en Jurgen Leijten.
De heren zorgen er dus voor dat we wedstrijdkorfbal kunnen spelen met DSO 1-2-3 en daar zijn wij als DSO heel erg dankbaar voor; het bestuur en de TC in het bijzonder.

Als er overigens bij deze teams (DSO 1-2-3) geen externe scheidsrechter komt opdagen, hebben we afgelopen seizoenen gelukkig meerdere keren gebruik mogen maken van Kees Ploeg, Luuk Verkijk en Marcel Michielsen. Ook dankzij hen hebben we voor deze wedstrijden punten ontvangen (niet zozeer in de wedstrijd maar in de rompregeling).

Doordat we slechts 2 vereniging scheidsrechters hebben die extern voor DSO hun wedstrijden fluiten, moeten ze er nogal wat fluiten, én dat doen ze ook. En niet geheel onverdienstelijk!
Een vrijwilligerstaak die veel tijd kost: je mag soms flinke afstanden afleggen, je moet ruim op tijd aanwezig zijn en natuurlijk alle feedback van de beoordelaars tot je nemen.

Maar ook een taak die vaak niet echt zichtbaar is voor 'de gewone korfballer'. Daarom via deze weg een extra dankwoordje voor René en Jurgen.
En de mannen die er stonden toen er zich geen externe scheidsrechter aandiende en zij last-minute ingevlogen moesten worden.

Voor DSO geldt dat we in de zaal precies op 0 zijn geëindigd en in de veldcompetitie nét 1 wedstrijd te weinig hebben gefloten. Uiteindelijk een prima prestatie want hierdoor geen sportieve sancties of enorme boetes.

Mannen, bedankt!
En geniet van jullie zomer. Dat geldt overigens voor iedereen.

ps. Mocht je DSO nu ook willen helpen, meld je dan even vrijwillig aan bij Gregory op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Namens bestuur en TC,

Anton van Dam