Na de nederlaag tegen het sterke Oranje Nassau stond voor DSO 2 de lastige uitwedstrijd op het programma tegen Tjoba. Dat het moeilijk zou worden stond op voorhand al vast, want Tjoba had gewonnen van Oranje Nassau. Voorafgaand aan de wedstrijd bracht Sinterklaas nog een kort bezoekje aan de kleedkamer van DSO 2. Hierover kun je meer lezen op de Facebook pagina van DSO.

Vlak voor de wedstrijd haakte Jasper ziek af en startten we met Jean Paul in de basis. De doelpunten waren schaars in de beginfase, maar we begonnen zeker niet slecht. Via doelpunten van Jean Paul, Robert en Olaf bleven we tot 5-3 aardig bij. Daarna werd de druk door Tjoba opgevoerd en de rust werd bereikt bij 7-3 in het voordeel van Tjoba.

In de tweede helft wisten we geen moment meer in de wedstrijd te komen. Aanvallend lukte er niets meer, wat natuurlijk mede kwam door de sterke tegenstander. Eigenlijk hebben we geen fatsoenlijke aanval meer laten zien in de 2e helft en het was dan ook volkomen logisch en verdiend dat Tjoba wegliep naar 12-3 voordat we weer eens wisten te scoren door een ver afstandsschot van Olaf.  Ook Jean Paul wist in de slotfase nog tot scoren te komen, maar de wedstrijd werd uiteindelijk kansloos verloren met 15-5. Marieke mocht in de laatste minuten voor het eerst haar debuut maken bij de senioren en vile nog even in voor Stefanie.

Jammer dat we in de tweede helft niet meer in het stuk voorkwamen. 5 doelpunten is natuurlijk veel te weinig, maar zorgwekkender was hoe weinig kansen we kregen in de 2e helft. Dit moet de volgende keer zeker beter.

Zaterdag wacht er opnieuw een zeer sterke tegenstander. In De Niervaert ontvangen we op een zeer vroeg tijdstip KCR2 uit Ridderkerk. Laten we hopen dat we er een goede wedstrijd van kunnen maken.

Doelpuntenmakers:
Jean Paul 2, Olaf 2 en Robert 1.