Olympia uit Spijkenisse was de laatste tegenstander van dit kalenderjaar. Bij winst mocht DSO zich winterkampioen noemen. Na een regenachtige heenreis en de gebruikelijke voorbereidingen kon de wedstrijd rond 14.00 uur beginnen.

DSO speelde in een iets andere opstelling. Dit pakte goed uit. Via doelpunten van JP (2), Marieke en Arthur stond er al snel een 0-4 score op het bord. Olympia wist zich geen raad met de acties naar binnen. Een schot van heel ver werd door Olympia wel verzilverd, waardoor het 1-4 werd. Tim antwoorde direct, 1-5. Wat opviel was de uitstekende taakverdeling. Iedereen wist precies wat hij/zij moest doen en dat resulteerde in prachtige aanvallen, alleen ontbrak het soms nog aan de afronding. Na een doorloopbal van Olympia wist Liza een strafworp te benutten, 2-6. Beide ploegen zouden nog 3x scoren voor de rust. DSO deed dit door 3 doorloopballen van JP, die zijn heer helemaal zoek speelde. Belangrijk bij deze acties was het rebounden van Anika en het goede aangeven van Annemiek. Doordat Tim ook nog is goede acties maakte, kon JP profiteren van de zwakheid van de defensie.

De tweede helft begon moeizaam. Er werden prima aanvallen opgezet maar de afronding liet opnieuw te wensen over. Olympia profiteerde en kwam op 6-9. Arthur scoorde met een doorloopbal de bevrijdende 6-10. Dat was het beslissende gat, want via doorloopballen van opnieuw JP en Tim liep DSO verder uit naar 6-12. In de slotfase werden ook nog vele kansen gemist, maar duidelijk was wel dat Olympia de strijd had opgegeven. Dit kwam mede door uitstekend verdedigen. Invaller Hilbert wist ook nog een doelpuntje mee te pikken. De eindstand werd 7-16.

Opnieuw een prima overwinning. Er werd als een team gespeeld en de juiste kansen werden genomen. Er werd opnieuw veel gemist, maar als je 16 goals maakt kun je niet anders dan tevreden zijn. Door deze overwinning staat DSO A1 ongeslagen bovenaan. Alleen PKC kan nog volgen, met 2 verliespunten meer. DSO A1 heeft 2012 afgesloten in stijl. De ploeg heeft namelijk (bijna) elke wedstrijd gewonnen. Er werd pas 1 punt verspeelt, wat een knappe prestatie is. Toch moet DSO zich maar eens gaan afvragen of deze ploeg niet minimaal in de derde klasse thuishoort. Ik denk het wel. Rest mij nog te zeggen dat ik een trotse coach ben. Ik kijk nu al uit naar 2013, waar we deze lijn willen doortrekken en waar we opnieuw kampioen hopen te worden. Ik heb er zin in!

Doelpuntenmakers:
JP 8x, Tim 2x, Arthur 2x, Marieke 1x, Liza 1x, Hilbert 1x.  (en nog 1 goal die niet is opgeschreven)