DSO 2 moest op zaterdagvond aantreden tegen DVS '69. DVS was de enige tegenstander van wie we dit zaalseizoen tot nu toe gewonnen hadden. In de thuiswedstrijd werd een ijzersterke wedstrijd beloond met een prachtige 19-16 overwinning. Met name de 19 doelpunten ligt ver van het aantal dat we daarna elke wedstrijd gescoord hebben. DVS is ook een concurrent in de degradatiestrijd en dus was het voor beide ploegen een belangrijke wedstrijd.

Voor de wedstrijd werd ondergetekende nog verrast met een verlaat verjaardagscadeau met bijpassend gedicht. Erg leuk en dat wordt zeer gewaardeerd! Helaas was er geen scheidsrechter te bekennen en dus begonnen we iets later aan de wedstrijd met een overigens uitstekend fluitende scheidsrechter van DVS.

DSO begon prima aan de wedstrijd en stond door 2 schoten van Anita direct met 0-2 voor. Dit zou ook gelijk het enige moment in de wedstrijd zijn dat de marge 2 doelpunten was. DVS wist door 2 afstandsschoten snel langszij te komen en vervolgens werd er om en om tot aan de rust gescoord. DSO had veel moeite in het 2e aanvalsvak met de terugzakkende heren, terwijl DVS aanvallend gedwongen werd tot verre afstandsschoten door het scherpe voorverdedigen van DSO-zijde. Een logische ruststand van 6-6 stond dan ook op het bord.

Tijdens de rust waren we er eigenlijk allemaal van overtuigd dat er meer inzat. Wat scherper en slimmer aanvallen met schoten op de juiste momenten en verdedigend nog beter de afstandsschoten eruit halen. Dat verdedigende aspect lukte prima, want in de hele tweede helft hebben we uiteindelijk maar 3 doelpunten tegen gekregen. Aanvallend hebben we echter veel te weinig gebracht, waardoor we uiteindelijk maar 2 keer hebben gescoord. Dit is simpelweg veel te weinig om wedstrijden te kunnen winnen. Erg jammer, want deze wedstrijd bood zeker kansen. Ook een beetje jammer dat DVS uiteindelijk de wedstrijd besliste door het inzetten van diverse mensen uit het eerste team. Uiteindelijk scoorde een van deze invallers een minuut voor tijd de winnende treffer.

Helaas, het is niet anders. Toch moeten we hard gaan werken aan met name het scorende vermogende. In de zaal moet je eigenlijk rond de 15 treffers kunnen uitkomen, zelfs op een mindere dag. Volgende week wacht weer een belangrijke tegenstander: Togo uit Goes waar we in de uitwedstrijd onnodig een punt hebben laten liggen.

Doelpunten:
Anita 3, Jasper 2, Rob 2, Olaf 1