DSO 2 moest aantreden in Vlaardingen tegen Oranje Nassau. Een sterke tegenstander waar we in de thuiswedstrijd alleen in de beginfase konden bijblijven. Oranje Nassau staat dan ook tweede in de poule achter de ongenaakbare koploper KCR.

Oranje Nassau startte furieus en nam binnen enkele minuten een 2-0 voorsprong. Onverwachts kwam deze start niet, want we hadden al verwacht dat Oranje Nassau in hoog tempo zou starten. Gelukkig wist Jeanine met een mooie doorloper het tempo er direct uit te halen, maar desondanks liep Oranje Nassau simpel uit naar 4-1. Anita wist met een afstandsschot 4-2 te scoren en ook Rob pakte nog een afstandsschot mee. De rust werd bereikt bij 6-3.

In de rust hadden we toch het gevoel dat er meer inzat. Oranje Nassau was weliswaar sterker, maar verdedigend hadden we het redelijk onder controle. Het scoren was echter weer eens het probleem, want 3 doelpunten in de eerste helft is weer veel te weinig.

Direct na rust maakte Anita 6-4 uit een doorloop en even leken we het Oranje Nassau lastig te gaan maken. Op dat moment begonnen een aantal heren van Oranje Nassau echter met scherp te schieten en liepen ze langzaam maar zeker uit naar 10-4. De wedstrijd was daarmee beslist en om en om scorend werd de eindstand bereikt bij 14-9.

Al met al een verdienstelijke wedstrijd van DSO, waar we met name in de eerste helft meer hadden moeten scoren. Veel balbezit gehad, maar te weinig afgedwongen. We waren ook niet helemaal gelukkig met de leiding, want waar Oranje Nassau nogal wat vrije ballen en strafworpen kreeg werden deze aan onze zijde niet altijd gegeven. Dat was uiteindelijk niet beslissend voor de wedstrijd, want over het algemeen was Oranje Nassau gewoon sterker.

Toch geeft deze wedstrijd hoop voor de duels dat het er echt op aan gaat komen.

Doelpunten: Jeanine 2, Anita 2, Rob 1, Olaf 1, Jasper 3