KLUNDERT - Met nog twee duels te gaan heeft DSO 5 de titel al binnengehaald. De ploeg versloeg nummer twee Scheldevogels met 10-4 en kan in de resterende wedstrijden niet meer ingehaald worden. Voor DSO 1 staat er niets meer op het spel en de ploeg verloor dan ook: 13-10 tegen DVS.

Moeizame kampioenswedstrijd
DSO 5 was duidelijk sterker dan Scheldevogels, maar net als in de uitwedstrijd verzuimde de ploeg de vele kansen te benutten. Tot 2-2 ging het duel dan ook gelijk op en in de eerste secondes na rust maakte Scheldevogels de 3-2 achterstand ongedaan. Vervolgens deed DSO het beter. Kansen werden afgemaakt en al snel stond de ploeg op een ruime voorsprong, zodat de champagne na afloop ontkurkt kon worden.

Nipte zege DSO 4
DSO 1 kwam met 13-10 tekort tegen DVS, het duel van DSO 2 werd verzet naar afgelopen maandag (23 mei). DSO 3 had de punten hard nodig, maar kwam er tegen Good Luck niet aan te pas: 13-7. DSO 4 pakte een nipte 9-10 zege tegen Nieuwerkerk. Marcel Bongers scoorde vier keer. DSO 6 boekte een eenvoudige 3-10 overwinning op ZKV.

Grote zege DSO C1
Behalve de welpen speelde alleen DSO C1 zaterdag thuis en juist dat team had vorige week een training van international Leon Simons gehad. Dat was te zien, want DSO C1 liet weinig heel van tegenstander ACKC. Lang niet alle kansen werden verzilverd, maar toch liep DSO simpel uit naar een zeer ruime overwinning. Bijna alle spelers scoorden. Erik Keller maakte vijf doelpunten.

Leuk vriendentoernooi bij DSO
Met Pinksteren werd er vorige week tóch gekorfbald. Niet voor de competitie, maar een leuk vriendentoernooi. Drie gemotiveerde vriendenteams gingen de strijd met elkaar aan, waarbij vooral plezier maken voorop stond. In de teams mochten maximaal 4 DSO-ers spelen, zodat ook niet-korfballers eens kennis konden maken met het korfbal. Ondanks de magere weersvoorspellingen liet de zon zich vaak zien en dat lokte veel toeschouwers naar het korfbalveld. Het goede weer zorgde ook voor een flink watergevecht buiten het veld. Uiteindelijk waren de Feestbeesten duidelijk het beste, maar ook de Hypersmurfen en het Geklutste Zooike wisten een wedstrijd in de dubbele competitie te winnen. Uiteindelijk won natuurlijk iedereen, want alle deelnemers werden getrakteerd op friet met mayonaise.

DVS 1 - DSO 1  13-10
Good Luck 2 - DSO 3  13-7
Nieuwerkerk 6 - DSO 4  9-10
DSO 5 - Scheldevogels 3  10-4