Zaterdagmiddag 2 februari, 12.50 uur: tijd voor de wedstrijd van het C1 tegen Springfield C1. Het C1 van DSO is weer compleet, met Arno van Hoof weer op de reservebank om weer wedstrijdritme op te doen.

Helaas, en dat is een hele grote ergernis van de schrijver van dit artikel, was Springfield voor de 2e uitwedstrijd dit seizoen bij DSO, te laks, te onoplettend (en/of eigenwijs) om reserveshirts mee te nemen. Aangezien ze de gele shirtjes binnenste-buiten aangetrokken hadden, waren de verschillen in het veld minimaal. Jammer dat een club en/of team hier niet beter op let.

Maar goed, de wedstrijd van het C1. De uitwedstrijd werd verloren met 5-9 terwijl de eerdere veldwedstrijd ook al niet gewonnen werd. Springfield lijkt dus een angstgegner te zijn voor het C1 van DSO. In de training voor de wedstrijd werd dan ook duidelijk een taktiek bedacht om met name de best spelende heer van Springfield te onttrekken aan de wedstrijd, die Marissa tot in details perfect uitvoerde.

Zoals gezegd, die taktiek werkte, en het C1 mocht de rust in met een 2-0 voorsprong (met dank aan Anne en Menno). Maar goed, in korfbal is een voorsprong snel omgebogen in een gelijke stand of een achterstand , dus alles was nog mogelijk in de tweede helft. Zeker ook omdat Springfield heel weinig geluk had met hun schoten op de korf.

Dat bleek bevestigd. De eerste 2 schoten op de korf in de 2e helft van springfield zorgden meteen voor de gelijktrekking van de stand: 2-2.  Helaas wist DSO deze teleurstelling niet meer te boven te komen. Niet alles liep meer vlekkeloos, niet alle ballen kwamen meer aan (maar dat lag ook echt aan de onduidelijkheid in de shirtjes) en/of werden niet meer goed gevangen. De inzet en wil om te winnen was echter 100%, maar helaas mocht het niet baten. Voor de 3e keer dit seizoen wint Springfield de onderlinge wedstrijd. Ditmaal met 3-5, Marissa mocht haar prima wedstrijd verzilveren met een schitterend punt. Arno kwam in de laatste 10 minuten nog in het veld voor Menno, die helemaal leeggespeeld was.