Na de deceptie van vorige week was het afgelopen woensdag hoog tijd voor een goed gesprek. Dit leverde intern wat wijzigingen op en de visie van PSV (niet de voetbalclub, Marcel wil dat ik dat erbij zeg), maar de afkorting. Het was tijd voor de ommekeer. Tegen Fluks moest dat gaan gebeuren. Omstreeks 18.30 begon de wedstrijd in Noordwijk.

Of het aan de bijzonder lange autorit lag weet ik niet, maar DSO begon niet erg sterk. Fluks kon eenvoudig uitlopen naar een 4-0 voorsprong. DSO bleef wel strijden, maar had duidelijk moeite de korf te vinden. Gelukkig speelde DSO verdedigend wel goed, waardoor Fluks niet nog verder uit kon lopen. De wedstrijd begon wat te kantelen na een minuut of 10. Stefanie was in die fase belangrijk met 3 goals. Fluks behield echter wel de voorsprong en DSO kon net voor rust nog het verschil verkleinen naar 2 goals.
De tweede helft was DSO beter, maar verzuimde het in eerste instantie zichzelf te belonen. Teveel spelers schoten onzuiver, wat het vertrouwen in een goede afloop niet ten goede kwam. Fluks deed het nog slechter en speelde slordig en schoot veel op de verkeerde momenten. Ook de scheidsrechter floot naar het niveau van de wedstrijd, matig dus. Het leverde veel frustratie op aan beide kanten en het werd een echt degradatieduel.
Robert was ondertussen het veld in gekomen voor Erik en dit pakte goed uit. Robert won bijna elk duel onder de korf en stelde zo'n 3 minuten voor tijd Frank in staat de 12-11 te maken. Het geloof was weer helemaal terug en de verdediging hield het in deze fase goed dicht. De laatste minuut ging in en Robert won opnieuw een reboundduel, waarna hij een korte kans zocht. Hij werd hierbij gehinderd en dit leverde DSO een strafworp op. Frank benutte deze koelbloedig en DSO kwam op 12-12. In de resterende seconden kregen beide ploegen nog 1 kans, maar een doelpunt leverde het niet meer op. Eindstand 12-12.
Gemengde gevoels bij DSO. Als je heel de wedstrijd tegen een achterstand aankijkt en in de slotfase alsnog een punt pakt moet je eigenlijk blij zijn, maar tegen het zwakke Fluks had er wellicht meer in gezeten. Toch ben ik in ieder geval blij met dit punt, zeker na de deceptie van vorige week. Goed om te zien dat we er met z'n allen voor blijven gaan.

Volgende week wacht de kraker tegen Velocitas, waar eerder dit seizoen overtuigend van werd gewonnen. De wedstrijd begint om 15.40 en wordt gespeeld in de Niervaert. Wij hopen op veel steun. Het hele seizoen staan jullie er al, maar zaterdag gaat het er ECHT om! Wij kijken er naar uit jullie vertrouwen terug te betalen en we gaan er alles aan doen de eerste thuisoverwinning van het seizoen binnen te halen! Tot zaterdag.

Doelpuntenmakers DSO:
Stefanie 3x, Frank 3x, Rubin 2x, Mandy 2x, Erik 1x, Olaf 1x.