Waar zal ik beginnen? Met het resultaat, opvallende zaken, of met de aanloop naar de wedstrijd?
Mijn vijver zag er op 10 januari 2015 uit als een golfslagbad, en dan heb ik het niet over de waterkwaliteit. Dus ik begin maar met de stormwind die ik in de rug had en die ervoor zorgde dat mijn sportieve poging om met de fiets naar de sporthal te rijden wel heel snel verliep. In de auto naar Groot-Ammers zagen we de laatste kilometers dat het water wel erg hoog stond in de sloten, of was het land daar wat gedaald? De takken op de weg en de hoge golven van het water gaven me een bitter voorgevoel.

Daar aangekomen gingen we de kleedkamers in om ons voor te bereiden. Toen ik daar echter van het toilet gebruik gemaakt had, bleek het doorspoelen een probleem te zijn. Dat viel bitter tegen, want je wilt de mensen die na je komen niet opzadelen met de overgebleven restanten. Gelukkig mocht ik de bidon gebruiken van heer Friep, waardoor de gĂȘnante situatie gelukkig opgelost kon worden.

Als hoogste team van DSO gunnen we natuurlijk het aanstormend talent van de vereniging graag een basisplaats in ons team. Vandaag mocht Chantal van den Ing ons versterken. We speelden tegen het team waar we vorige week in Klundert van gewonnen hadden, Het moest dus mogelijk zijn om dat te herhalen... Dachten we.
We gingen de wedstrijd in en merkten dat het niet zo eenvoudig was. De scheids floot de eerste helft af met 4-4. Dit gaf een bittere nasmaak aan al onze inspanningen. We deden het niet goed genoeg.
De tweede helft ging niet veel beter waardoor de eindstand uit kwam op 9-9.
Sapperdeflap. We hadden niet gewonnen omdat in de laatste minuut een van de tegenstanders nog een bal in de korf wist te krijgen. Dit was een bittere pil die we te verwerken kregen.

Enigszins verbitterd gingen we na afloop de kantine in om de bittere nasmaak weg te spoelen. Wie schetst onze verbazing, dat we zelfs daar met "bitter" te maken kregen. Ze hadden zelfs een aanbieding van een hele kilogram bitter-ballen voor een aantrekkelijke prijs. Daar hebben we dus geen gebruik van gemaakt...
Wie hebben de punten gescoord?
Ria 2, Marcel 2, Ies 1, Karel 1, Corrie 2, Chantal 1

Karel van Dam