Na de onverwachte nederlaag tegen Seolto van vorige week, kwam dit weekend Atlas op bezoek. Door de nederlaag lijkt DSO de laatste kans op een plek bij de top 2 te hebben verspeeld. Er is echter nog steeds een hele kleine mogelijkheid, dan moeten de komende 3 wedstrijden wel worden gewonnen en moet KVK nog punten laten liggen. Wie niet waagt, wie niet wint, dus DSO blijft tot het eind strijden voor een goed eindresultaat. Allereerst zal Atlas verslagen moeten worden, wat de uitwedstrijd niet was gelukt. Er zal dan ook meer strijd en beleving getoond moeten worden in vergelijking met de afgelopen 2 weken, anders gaat het een moeilijke dag worden.

DSO begon de wedstrijd met in de aanval Erik, Olaf, Marieke en Jeanine en in de verdediging Jasper, Rubin, Martiena en Stefanie. Zoals afgesproken begon DSO scherp aan de wedstrijd en opende Jeanine al na een halve minuut de score. Met gevarieerd aanvallend spel, een goed staande verdediging, de benodigde strijd en beleving en de onvoorwaardelijke steun van onder andere het sfeerteam, wisten ze de voorsprong binnen een kwartier uit te breiden naar 8-3. Dit was het moment dat Atlas er een tandje bij ging doen en DSO juist een beetje inzakte en verdedigend de teugels een beetje liet vieren. Atlas verkleinde de voorsprong van DSO naar 8-7, maar gelukkig was DSO op het juiste moment weer bij de les en werd de voorsprong weer uitgebreid naar 9-7. De ruststand zou 11-9 zijn.

Een prima eerste helft, met goed aanvallend spel. DSO moet er alleen wel voor zorgen dat het tempo in de aanval hoog blijft en verdedigend moeten de teugels weer aangetrokken worden.

Net als de eerste helft begon DSO de tweede helft ook goed. Ondanks een wat slordige passing wist DSO de voorsprong weer uit te breiden naar 17-12. Na de 19-14 lukte het niet meer om te scoren en als je zelf niet scoort dan doet de tegenstander het wel. Atlas kwam terug tot 19-17, maar met nog ongeveer 6 minuten wist ook Atlas de korf niet meer te vinden. Dit kwam mede door de goed staande en geconcentreerde verdediging. DSO wist dan ook verdiend te winnen met 19-17.

Nummer 1 van de laatste drie wedstrijden is dus gewonnen. Een wedstrijd waar veel vertrouwen uitgehaald kan worden, en dan voornamelijk uit het gevarieerde aanvalsspel. Dat het spel gevarieerd was, was wel te zien aan het scoreformulier, want iedereen wist een doelpuntje mee te pakken. Volgende week gaat de ploeg tijdens het carnavalsweekend op bezoek bij KVK. In de thuiswedstrijd wist KVK de wedstrijd in de laatste seconde naar zich toe te trekken, tijd dus voor revanche. Voor de mensen die carnaval willen ontvluchten, DSO speelt om kwart voor 6 in Kapelle.

Doelpuntenmakers DSO:
Jeanine en Rubin (4x), Erik (3x), Stefanie, Jasper en Olaf (2x), Marieke en Martiena (1x)