Na het teleurstellende gelijkspel in de laatste minuut tegen VIOS van vorige week moest DSO de knop omzetten. Er stond namelijk een zeer belangrijke wedstrijd op het programma, tegen de nummer 2 Triade. Door een overwinning zou DSO de strijd voor de 2e plaats weer in eigen hand hebben, met alles minder dan dat is het afhankelijk van de resultaten die Triade de rest van de competitie zou neerzetten.

Remco speelde voor het eerst dit zaalseizoen weer mee, na een nieuwe blessure aan zijn knie. Hierdoor kon hij de plaats van Olaf innemen die vorige week tegen VIOS geblesseerd uitviel. Van Triade is bekend dat ze altijd furieus starten aan de wedstrijd, dit was in de thuiswedstrijd niet anders toen ze met 5-1 voorkwamen. Ondanks dat DSO meerdere malen was gewaarschuwd, zelfs nog tijdens de laatste bespreking, begon het slap aan de wedstrijd. Triade schoot weer uit de startblokken en kwamen na het eerste het beste schot gelijk of voorsprong. Rubin wist in de aanval daarna meteen de gelijkmaker te maken, maar toen liep Triade ver uit tot zelfs een 6-1 voorsprong. Pas na een klein kwartier wist DSO zich te herpakken en leek Triade moe te worden. Hierdoor kwam DSO zelfs tot een 6-7 voorsprong, waarmee het ook de rust in ging.

DSO werd ervoor gewaarschuwd dat Triade de tweede helft waarschijnlijk weer furieus zou willen starten. Aan DSO de taak om Triade zo snel mogelijk moe te spelen door het schot lang uit te stellen. Allebei gebeurde het. Triade startte goed aan de tweede helft en nam de leiding weer over, maar DSO wist door de lange aanvallen goed terug te komen in de wedstrijd. Jean-Paul die tegen VIOS zeer goed inviel, kwam er ook deze keer in om iets te forceren. In de slotfase werd van allebei de kanten het spel wat grimmiger waar DSO zich soms te veel in mee liet slepen. Desondanks kwam DSO voor. Met nog een paar minuten te gaan was het zaak niet de zelfde fout te maken als tegen VIOS waar in de laatste secondes de gelijkmaker werd doorgelaten. Maar blijkbaar mag het niet zo zijn dat DSO de wedstrijden in de laatste minuut binnen sleept. Met een gemiste strafworp en een aantal grote kansen had de wedstrijd al binnen moeten zijn, maar na een te zacht reboundschot kreeg Triade nog een kans op de gelijkmaker en die schoten ze er in de laatste seconde knap in. Weer een gelijkspel, waardoor DSO nu achter de feiten aanloopt voor de tweede plaats. Over heel de wedstrijd gezien was dit een terechte uitslag, maar zeker gezien de late voorsprong en het belang van de punten was dit gelijkspel extra zuur.

Volgende week komt Zaamslag op bezoek en die blijken het licht te hebben gezien. Na een nipte nederlaag tegen hetzelfde Triade, hebben ze deze week de eerste 2 punten van het seizoen gepakt. DSO moet dan ook gewaarschuwd zijn en er zeker niet te makkelijk over nadenken. We hopen jullie allemaal weer in de Niervaert te zien volgende week!