Om de beslissingswedstrijd voor promotie naar de tweede klasse werkelijkheid te laten worden was er nog maar 1 obstakel voor DSO 1 en dat was Ventura Sport. Thuis werd na een zeer moeizame en spannende wedstrijd gewonnen met 16-12 en na de overwinning op Nikantes vorige week was het vertrouwen groot. Het 2e had in de wedstrijd al voor gedaan hoe het moest en won zonder al te veel moeite van het tweede van Ventura Sport. Dat het een speciale wedstrijd was, was te zien aan het aantal mee gereisde supporters. Wij zijn dan ook heel trots om als spelers van een club uit het niet al te grote Klundert, zo'n trouwe en grote supportersgroep achter ons te mogen hebben staan.

DSO begon in de vaste opstelling sinds Olaf's blessure, met in het ene vak Rubin, Erik, Stefanie en Damy en in het andere vak Remco, Frank, Carola en Marieke. Er was maar 1 opdracht. Niet verliezen. De wedstrijd leek goed te beginnen voor DSO, want Frank zette met zijn eerste doelpunt van de middag de 1-0 op het scorebord. Maar al snel bleek Ventura Sport hier niet van geschrokken te zijn, want ze pakte de leiding over met 3-1. Voor het eerste zat er heel de eerste helft niets anders op dan achter Ventura Sport aan te gaan. Qua sterkte waren de ploegen zeer aan elkaar gewaagd en de ruststand zou dan ook gelijk zijn. 9-9. Een helft waar de ploeg uit Strijen de momenten waarin DSO teveel ruimte gaf goed afstrafte en waarin DSO goed bleef mee scoren. Devies voor de tweede helft was scherper verdedigen, vooral in de omschakeling van aanval naar verdediging, waarin DSO nogal wat steekjes liet vallen.

Het begin van de tweede helft zou niet veel anders verlopen dan de gehele eerste helft. De ploegen gingen zeer gelijk op, maar DSO moest continu in de tegenaanval. Van 10-9 voor Ventura Sport, naar 10-10 gelijk. 11-10 voor Ventura Sport, 11-11 gelijk. Pas bij een stand van 15-15 wisten de Strijenaren een gat te slaan naar 18-15. DSO liet zich niet uit het veld slaan en kwam knap terug tot 18-18. Toen kwam er een zeer discutabel doelpunt, waarin Rubin omver werd gebeukt en zijn tegenstander vervolgens raak schoot (wat in een omgekeerde situatie DSO waarschijnlijk ook had gedaan). De scheidsrechter bleek dit als enige van iedereen in de zaal niet gezien te hebben. 19-18 voor Ventura Sport. Dit bleek de genadeslag te zijn. Met een stand van 20-18 en nog een kleine 4 minuten te gaan lukte het DSO niet meer te scoren. Ondanks een goede wedstrijd vanuit Klundertse kant, was er 1 ploeg die nog net iets beter was deze wedstrijd en gezien het score verloop misschien ook wel terecht gewonnen hebben. Helaas werd DSO niet beloond met een beslissingswedstrijd, maar had het na de verloren punten tegen VIOS, Triade en Nikantes het eigenlijk zelf al eerder moeten beslissen. Wij wensen Ventura Sport wel veel succes volgende week!

Ondanks dat DSO in Strijen steeds achterkwam en ook bij de stand van 18-15 bleven de meegereisde supporters achter hun ploeg staan. Van minuut 1 tot en met minuut 60 hebben ze er alles aan gedaan om het eerste naar de overwinning te helpen, we willen jullie dan ook heel erg bedanken voor de gegeven steun! Nu is het weer tijd voor de tweede helft van het buitenseizoen. Een seizoen waarin DSO bovenaan staat en het kampioenschap zelf in de hand heeft. Met een mooie openingswedstrijd op het programma uit tegen VIOS hopen we buiten ook weer op jullie te kunnen rekenen! Tot dan!