Een week na de toch wel kansloze nederlaag tegen Twist stond de wedstrijd tegen VIOS op het programma. De derby van Moerdijk kon ook dit jaar doorgaan, doordat VIOS via een beslissingswedstrijd promotie had afgedwongen. In de tweede klasse zijn beide ploegen op papier degradatiekandidaat en dus was deze derby wederom erg belangrijk. De wedstrijd, op het gelukkig droge gras, stond onder leiding van een jonge scheidsrechter uit Middelburg. Het was erg druk, geweldig om te zien dat er zoveel mensen op deze wedstrijd afkomen!

Omstreeks 16.00 floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. VIOS liet direct zien dat het in de rebound over had op DSO, met een lange eerste aanval tot gevolg. Een doelpunt leverde dit echter niet op. DSO kwam na een paar aanvallen op 0-1 door een schot van Marieke. Niet veel later stond het al 1-4 voor DSO. De ploeg stond verdedigend erg goed en legde aanvallend veel energie in het spel. VIOS had hier duidelijk moeite mee. Doordat VIOS erg eenzijdig was in het uitspelen van steeds dezelfde puntspelers kon DSO het verdedigend goed dichthouden. Het gaatje van 3-4 doelpunten in het voordeel van DSO bleef eigenlijk de gehele eerste helft op het scorebord staan. Steeds als VIOS dacht aan een comeback, stond daar weer een treffer van DSO tegenover. De ruststand was 6-10 voor DSO.

In de tweede helft was het voor DSO zaak het gaatje te behouden en het liefst zelfs te vergroten. Dit deed de ploeg fantastisch. Via Rob en Marieke kwam DSO op 6-12 en VIOS bleek vandaag niet in staat een achtervolging in te zetten. Ook nu werd ieder doelpunt van de ploeg uit Willemstad direct gecounterd door DSO. Er werden mooie, goed verzorgde aanvallen neergezet en de juiste kans werd steeds genomen. Uiteindelijk werd het voor DSO nog een doel om de 20 doelpunten te halen, wat in de allerlaatste seconde nog net lukte, en hoe! Frank gooide de bal onderlangs vanaf ongeveer de zijlijn in de korf! Een geweldige afsluiter van een geweldige wedstrijd van DSO. Eindstand: 12-20.

Zaak voor DSO om dit goede spel mee te nemen naar de volgende wedstrijden. Volgende week speelt DSO thuis tegen Korbatjo, dat zal een flinke uitdaging worden. De wedstrijd begint om 16.00 in Klundert. De 2 wedstrijden daarna zijn tegen directe concurrenten Madjoe en Nexus, dat worden echte krakers!

Supporters en reserves bedankt voor jullie steun! Arno van Hoof, bedankt voor het maken van de prachtige actiefoto's van de wedstrijd! (zie Facebook). We zien en horen jullie graag volgende week weer!