Zaterdag 26 augustus is het nieuwe korfbalseizoen van DSO officieel geopend met de traditionele Startersdag.

's Morgens werd onder leiding van hoofdtrainster Mandy Wigant en trainer van DSO 2 Nico Philippo en de DSO selectie een clinic gegeven aan de jeugd. Ondanks de vakantieperiode werd de ochtend toch druk bezocht met ongeveer 60 enthousiaste jeugdleden.
Na een spectaculaire opening van een paar selectiespelers was iedereen warm genoeg om te beginnen. De clinic bestond uit allerlei leuke oefeningen (zoals op een ludieke manier een doorloopbal nemen), maar er waren ook trainingsoefeningen die op de trainingen van de selectie voorbij komen.
De spelers en speelsters uit de selectie hebben allemaal fanatiek meegedaan, iets wat de jeugd altijd enorm leuk vindt. Hoe gaaf is het namelijk om van iemand van DSO 1 of 2 te winnen?

Als afsluiter van de clinic werden allerlei partijtjes gespeeld. Na het opruimen van alle spullen, stonden in de kantine overheerlijke belegde broodjes en drinken klaar voor iedereen.

De clinic was weer een groot succes! En gelukkig hebben we de foto's nog! Kijk hiervoor op https://plus.google.com/u/0/collection/0u-PTE

Na de clinic zijn DSO 1,2, 3 en A1 snel in de auto gestapt om oefenwedstrijden te spelen op de nieuwe kunstgrasvelden van Juliana uit Oud-Gastel.
Na de oefenwedstrijden werd voor iedereen van DSO 1,2 en 3 duidelijk in welk team een ieder gaat spelen.

Aanstaande dinsdag zullen er nog oefenwedstrijden op het programma staan voor DSO 1 en 2. Deze worden gespeeld op de velden van DSO en de tijden zijn als volgt:
DSO 2 - ADO 2 aanvang 19.30 uur
DSO 1 - ADO 1 aanvang 20.45 uur

Donderdag wordt er gewoon getraind en dan start DSO zaterdag 2 september de competitie. Het programma voor 2 september ziet er als volgt uit:

16:00 uur ODO 1 - DSO 1
14:30 uur ODO 2 - DSO 2
16:00 uur DSO 3 - Fortis 3
14:30 uur DSO 4 - Focus 1
13:00 uur DSO 5 - De Voltreffers 3
12:00 uur Juliana A2 - DSO A1
09:30 uur PKC / SWKGroep B4 - DSO B1
11:30 uur DSO C1 - Keep Fit '70 C1
10:30 uur DSO C2 - ADO C3
10:00 uur Juliana D1 - DSO D1
11:30 uur DSO D2 - Juliana D2
10:30 uur DSO D3 - Conventus D2
11:00 uur DeetosSnel E2 - DSO E1
11:00 uur Juliana E4 - DSO E2
09:30 uur DSO F1 - Juliana F2

Noteer alvast in de agenda!
Ook aankomend seizoen zal het bij DSO weer bruisen van activiteiten voor jong en oud! Zo zal op 22 september voor de kangoeroes t/m de A een vossenjacht georganiseerd gaan worden. Het DSO Sports Event zal gehouden worden op zaterdag 23 september en het jaarlijkse schoolkorfbal challenge toernooi zal plaatsvinden op woensdag 4 oktober. De deelnemende teams zullen gaan strijden om een multikorfbalpaal op het schoolplein van de winnende school! Houd www.korfbal.net en onze Facebookpagina in de gaten voor extra informatie.