Waar de jeugd zich klaar maakte voor de laatste wedstrijd op het veld in de najaarscompetitie, hebben de senioren teams na dit weekend nog 1 wedstrijd te gaan. De mogelijke jeugdkampioenen hadden dan ook nog 1 kans om het kampioenschap binnen te slepen. DSO A1 slaagde hierin door een knappe overwinning te boeken op bezoek bij hun directe concurrent, zeker voor zo'n jong A-team heel goed gedaan! Het C1 had zich 2 weken geleden al verzekerd van het kampioenschap, maar wist uiteindelijk knap ongeslagen kampioen te worden. Beide teams van harte gefeliciteerd met jullie knappe prestaties!

DSO 2 speelde een ouderwetse ochtendwedstrijd op bezoek bij RWA. Waar het tweede dit veld seizoen of wint of nipt verliest, waren ze deze week vastberaden de punten mee naar huis te nemen. De wedstrijd verliep zeer spannend en de ploegen waren zeker in de scores aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk trok DSO aan het langste eind en wist het deze keer nipt te winnen met 15-16. Twee hele belangrijke punten, waardoor DSO 2 weer de aansluiting met de middenmoot maakt.

Voor DSO 1 wordt het ook tijd om de eerste punten van het seizoen te pakken. Het seizoen verloopt nog niet als gehoopt, maar met 2 mogelijke overwinningen op directe concurrenten Erasmus en Seolto, is lijfsbehoud nog zeker mogelijk. Allereerst ging het eerste op bezoek bij Erasmus. Beide ploegen hebben nog 0 punten, dus voor beide ploegen was de druk dan ook hoog. Ook bij DSO 1 ging de wedstrijd qua scores gelijk op. Waar DSO wel scherper in moest gaan worden, waren de tegenaanvallen van Erasmus vlak na een doelpunt van DSO. Dit resulteerde (te) vaak in gelijk weer een tegendoelpunt. In de laatste seconde van de eerste helft wist DSO nog wel de leiding te pakken en gingen ze met een goed gevoel de rust in.

In de tweede helft wist DSO eindelijk een gat te slaan naar 3 doelpunten voorsprong. De wedstrijd leek hierdoor op het kantelpunt te staan, om naar Klundertse zijde te vallen. Op de een of andere manier viel het juist de andere kant op. Erasmus wist het gat te dichten en uit te bouwen naar een voorsprong van 4 punten. DSO wist zichzelf niet meer op te richten en zag de overwinning uit hun handen glippen. Uiteindelijk verloor DSO met 23-18. Om nog met een goed gevoel de zaal in te gaan, zal het eerste nog 1 keer de koppen bij elkaar moeten steken om deze spiraal naar beneden te doorbreken. Duidelijke afspraken maken met elkaar en de neuzen de zelfde kant op krijgen. Om zo tegen de eerste overwinning te boeken tegen Seolto en na de zaal weer opnieuw te beginnen met de strijd voor behoud. Kom ons dan ook volgende week nog 1 keer met z'n allen helpen om die belangrijke punten binnen te slepen.

Programma:

za 14/10 16:00 DSO 1 - Seolto 1