Dit weekend stond de laatste wedstrijd van de eerste helft veld op het programma. DSO 2 kan bij een overwinning de aansluiting maken met de middenmoot en DSO 1 wilde eindelijk de eerste punten van het seizoen halen. Voor beide ploegen kwam Seolto op bezoek.

DSO 2 begon goed aan de wedstrijd, met meerdere aanvallen waarin veel goede kansen genomen werden. Waar DSO de vele goede kansen kreeg, was het Seolto die super effectief was. Hierdoor ging het qua scores gelijk op. DSO wist toch de wedstrijd naar zich toe te zetten en won met 14-11. Hierdoor maakt DSO 2 de aansluiting met de middenmoot in een poule waarin iedereen nog dichtbij elkaar staat. Al met al een prima uitgangspositie in de reserve 2e klasse.

Voor DSO 1 loopt het seizoen nog wat stroef. Met een nieuwe opstelling en nieuw spel is het nog steeds wat zoeken, al is er op momenten zeker een duidelijke verbetering zichtbaar. Tegen Seolto de laatste kans om voor de zaal nog punten te pakken en de veilige plekken niet te veel uit het zicht te zien verdwijnen. Frank startte op de plek van de geblesseerde Rob, Tessy was er deze week wel weer bij. Seolto wist al snel een voorsprong te pakken, waardoor DSO bij de hele wedstrijd tegen een achterstand aan keek. Met een 8-11 ruststand, waarvan héél veel strafworpen die de scheidsrechter zeer makkelijk gaf, was het de taak in de tweede helft die overtredingen te beperken.

Net als in de eerste helft gooide DSO ook in de tweede helft veel strijdt in de wedstrijd. Helaas wist DSO in de eerste fase van deze helft niet dichterbij te komen, waardoor het steeds lastiger werd dat gat nog te overbruggen. Als DSO dacht de aansluiting te maken, wist Seolto het gat weer uit te breiden. De strijdt ging zelfs zo ver dat er nog geel werd gepakt, maar uiteindelijk wist DSO nog wel heel dichtbij te komen. Met 2 aansluitingstreffers in de laatste 4 minuten kwam DSO tot op 1 punt, maar wist dat laatste gaatje helaas niet te overbruggen. Seolto won uiteindelijk met 18-19. Hierdoor gaat DSO de zaal in met 0 punten, waar ze toch zeker wel 4 punten moesten hebben. In de zaal hopen ze de goede periodes van de wedstrijden te verlengen en de mindere periodes tot incidenten te maken. Maar het belangrijkste eerste doel is, eindelijk weer punten te pakken. Tot in de zaal!