DSO kreeg Velox op bezoek, waarvan DSO de 1e zaalwedstrijd verloor. Met de tribunes weer lekker gevuld mocht de pupil van de week: Sharona Engelen de traditionele doorloopbal nemen, die helaas net mis ging, maar wel goed werd genomen.

DSO begon goed aan de wedstrijd en kwam via een afstandsschot van Paul op 1-0. Velox miste daarna een strafworp en Paul kreeg een strafworp mee die door Sander D. wel werd gescoord (2-0). Na de vakwissel werd door Velox gelijk de 2-1 binnen geschoten. Rubin scoorde daarna de 3-1 door onder de korf handig zijn tegenstander achter zich te houden en de bal binnen te gooien.

Na 16 min werd het 4-2 door Sander D., die uit een vrije bal scoorde. Velox kwam weer op 4-3. De marge werd weer 2 na een mooie doorbraak van Rubin, die de bal afspeelde op Sander B. Hij liet dit buitenkansje niet liet liggen en scoorde 5-3. Met nog 10 min te spelen voor de rust ging DSO op zoek naar een grotere marge, deze kwam er ook door een vrije bal tussen Carola en Sander D, welke 2x genomen moest worden (gelukkig ging de bal ook de 2de keer erin), omdat de scheidsrechter weer eens iets zag wat er niet was. Met een afstandsschot van Sander D. ging DSO met 7-3 de rust in.

DSO begon een beetje onoplettend aan de 2e helft en binnen 4 min kwam Velox weer tot 2 punten terug en kon DSO weer opnieuw op jacht naar een grotere marge. Het 1e verdedigingsvak had haar verdedigende taken beter voor elkaar, zodat Paul met een afstandsschot en een doorloopbal de fouten van zijn vak weer kon herstellen 5-9. De 10-6 werd gemaakt door Sander B. via een korte kans. Via een mooi en ver afstandsschot van Carola (zonder vang) kwam de stand 11-7 op het scorebord. Velox kwam weer terug tot 2 punten. De 3e vrije bal tussen Carola en Sander D. ging er ook in (12-9). Helaas vond de scheidsrechter dat een fraaie bal (met 1 hand erin gegooid) van Sander D. afgekeurd moest worden voor verdedigd. Ook dit was weer een verkeerde beslissing van de scheidsrechter.

Gelukkig kon Velox niet meer in de buurt komen en was het slotakkoord voor Stefanie met een afstandsschot bepaalde zij de eindstand op 13-10.

Zoals gezegd een terechte overwinning voor DSO. DSO die het korfballend probeerden op te lossen, ondanks de soms warrig en op appel fluitende scheidsrechter. Dit werd ook bevestigd door de Velox- coach. De scheidsrechter vond het ook nog nodig om Kiki tijdens de wedstrijd en een speler van Velox na de wedstrijd te trakteren op een gele kaart.

Reserves en publiek bedankt weer! Volgende weer gaat DSO op bezoek bij Crescendo in Leiden.

Aanval: Carola Eland, Kiki Lankhuyzen, Paul Langeweg en Sander Driesse.

Verdediging: Stefanie van Kaam, Monique Karel, Sander Bijl en Rubin v.Dueren d.Hollander.

Scores : Sander D 5x, Paul 3x, Sander B. 2x, Stefanie, Carola en Rubin 1x.