DSO moest winnen om de kans op het kampioenschap in eigen hand te houden. Keep-Fit heeft de punten hard nodig om niet te degraderen.

Vandaag was het de beurt aan de allerjongste spelertjes van DSO, de Kangoeroes, om met de spelers van DSO op te lopen. Na het voorstellen van de spelers ging de wedstrijd van start met de Kangoeroes als zangclub begeleid door de band, Effe weggewiest op de tribune. Op de volle tribunes gingen de supporters er eens goed voor zitten.

DSO begon scherp aan de wedstrijd en stond al snel met 1-0 voor via een strafworp van Sander D, maar Keep-Fit maakte gelijk uit een strafworp. Met een fraaie doorloopbal maakte Rubin de 2-1.

Hierna duurde het ruim 10 minuten voor één van beide ploegen tot scoren kwam. DSO kwam daarna op gang en scoorde uit een schot van Carola de 3-2. Door een schotje van Sander D werd het 4-2.

DSO liep uit naar 8-4 door afstandschoten van Sander B (2x) en Sander D (2x). Paul bracht met een doorloopbal de ruststand op 9-4.

Na de rust ging DSO verder met scoren. Sander D schoot de 10-4 binnen. Keep-Fit scoorde uit een strafworp de 10-5. DSO liep hierna uit naar 13-5 door schoten van de beide Sanders en Paul. Monique liep langs haar tegenstander en maakte de 14-5 van. Keep-Fit scoorde weer uit een onhandig weggegeven strafworp, 14-6.

Paul maakte de gemiste strafworp van Sander D goed door in dezelfde aanval de 15-6 binnen te schieten. In de volgende DSO aanval was het Kiki die de 16-6 binnen schoot. Keep-Fit ging in deze fase van de wedstrijd mee scoren. Rubin schoot de 17-7 erin, waarna Kiki met een doorloopbal 18-7 maakte.

DSO bracht Jasper Kayen en de jarige Stefanie Vermeulen nog in de ploeg.

De 19e, 20ste en 21ste DSO doelpunten kwamen op naam van Rubin uit een schot en twee strafworpen. Het slotakkoord van de wedstrijd was voor de ingevallen Jasper die met twee schoten de eindstand op 23-11 bepaalde.

Een ruime overwinning dus voor de geel-zwarte Strootman formatie.De DSO spelers die als collectief goed speelde staan op de drempel van het kampioenschap. Zaterdag speelt DSO haar laatste en beslissende wedstrijd van het zaalseizoen tegen Trekvogels. Komt allen DSO aanmoedigen het 1e speelt op 19.00 uur en het 2e speelt daarvoor om 17.45. Iedereen weer bedankt en tot volgende week!!

Aanval: Carola Eland, Kiki Lankhuyzen, Paul Langeweg en Sander Driesse.

Verdediging: Stefanie van Kaam, Monique Karel, Sander Bijl en Rubin v.Dueren d.Hollander.

Scores : Sander D 6x, Rubin 5x, Paul 4x, Sander B 3x, Jasper 2x. Kiki 2x , Monique en Carola 1x.