DSO 2 kwam niet eerder zo ver als zaterdag. Na drie wedstrijden waarbij mogelijkheden aanwezig waren om punten te pakken, maar dat niet lukte werd tegen het sterke Albatros 2 uiteindelijk een punt gepakt. Door zeer gedisciplineerd spel waarbij opdrachten en taken goed werden uitgevoerd en er weinig fouten zijn gemaakt bleef de hele wedstrijd praktisch in evenwicht met steeds één van de ploegen die maximaal een voorsprong van 2 punten wist te pakken.

Een voorsprong van 7-5 voor DSO in de rust was het gevolg, in de tweede helft werd deze door Albatros omgebogen tot een 7-8 stand. Door sterk verdedigen aan beide zijden werd ondanks de goede weersomstandigheden weinig gescoord. Door de vijfde treffer van Frank Posthumus is vijf minuten voor tijd een 11-10 voorsprong genomen, die ondanks enkele kansen niet meer uitgebouwd kon worden. In de slotminuut wist Albatros met een ultieme poging nog een punt weg te slepen. Een terechte uitslag gezien de hele wedstrijd, maar heel jammer dat de eerste overwinning ooit in de tweede klasse niet over de streep kon worden getrokken. De manier van spelen zorgt in ieder geval wel voor perspectief voor de komende wedstrijden van DSO 2 in deze zware klasse.