dso-goodluck DSO speelde zaterdag tegen Good luck. In de veldcompetitie kwam DSO het team ook tegen. Toen werd deze ontmoeting gewonnen door DSO. DSO had tot zover negen wedstrijden op een rij gewonnen, terwijl Good luck er negen op rij verloor. Dit wilde niet zeggen dat het een gemakkelijke wedstrijd zou gaan worden. DSO ging van start in de gebruikelijke opstelling. Aanval: Sander, Remco, Carola en Debora en verdediging: Rubin, Olaf, Monique en Stefanie.

DSO opende via Sander de score, maar Good luck maakte al snel gelijk. DSO kwam daarna via Rubin (strafworp) en Olaf (vrije bal) op 2 doelpunten voorsprong (3-1), maar gaf ook deze voorsprong uit handen. Veel ballen van DSO belandde net niet in de korf. De wedstrijd had veel makkelijker kunnen verlopen voor DSO als er wel gescoord werd. Dankzij het goede reboundwerk van Rubin van Dueren den Hollander duurde de aanvallen erg lang, waardoor uiteindelijk wel gescoord werd. Via Olaf, Rubin en Sander kwam DSO opnieuw op een voorsprong. Good luck deed net voor rust nog iets terug waardoor DSO met een voorsprong van 2 punten de rust in ging (7-5).

Pas in de 2e helft kwam DSO goed op dreef. Binnen een paar minuten stond via Sander en Remco de 4 punten verschil op het scorebord. Stefanie trok de goede lijn voort en scoorde met een mooi schot de 10-5. Daarna wisselde de scores zich af tot 14-10. Via alle heren liep DSO daarna uit tot 18-10 en kwam Good luck er niet meer aan te pas. De eerste helft verliep dus moeizaam, maar de 2e helft pakten we het goed op.

De 10e overwinning op een rij is een feit.

Volgende week spelen we uit tegen Scheldevogels uit Bergen op Zoom. Na 2 wat mindere tegenstanders zullen we er nu weer tegen aan moeten. We willen natuurlijke de goede lijn van afgelopen weken voortzetten.

Geschreven door: Debora Schreuders

Ruben Karels foto's: https://picasaweb.google.com/118210271398202131366