Na het eerste puntverlies vanwege het gelijkspel bij Scheldevogels was DSO er op gebrand om vandaag te winnen. Daar kwam ook nog bij dat Blauw Wit dankzij het puntenverlies van DSO de koppositie in de poule van DSO had overgenomen. Twee redenen dus om vol voor de winst te gaan. DSO startte in de gebruikelijke opstelling. Aanval: Remco, Sander, Carola en Debora. Verdediging: Rubin, Olaf, Monique (Tessy) en Stefanie
Remco opende via een mooi schot de score voor DSO. Blauw Wit kwam al snel op gelijke hoogte. DSO kreeg daarna hele mooie lange aanvallen, maar het afmaken ontbrak. Blauw Wit kon ook niet tot score komen, waardoor DSO uiteindelijke via een benutte strafworp en een schot op een 3-1 voorsprong kwam. Via een afstandschot deed Blauw Wit weer iets terug. Sander maakte daarna weer 2 punten verschil. Daarna ging het scoren gelijk op tot 6-4. Blauw Wit vond de mand even makkelijker en kwam daardoor op gelijke hoogte. Blauw Wit kwam zelfs nog op een voorsprong en ging daarmee de kleedkamer in.

Na de rust was onze opdracht duidelijk. De kansen afmaken, lukt dit niet dan moesten we ook geen fouten meer maken in de verdediging.
Via een mooie actie van het damesduo Carola en Debora kwam DSO op gelijke hoogte. Via 2 schoten van Rubin kwam DSO weer op een voorsprong. Helaas kwam Blauw Wit toch weer op gelijke hoogte. Tot 10-10 ging de wedstrijd gelijk op. Helaas kwam Monique tijdens een actie  verkeerd terecht waardoor ze geblesseerd aan haar enkel de wedstrijd moest verlaten. Monique werd vervangen door Tessy. In de laatste 5 minuten kwam DSO via 3 rake schoten van Remco en Rubin op een veilige voorsprong. Blauw Wit deed de laatste minuut nog iets terug via een strafworp, maar de winst ging uiteindelijk naar DSO. En met de winst heeft DSO de koppositie weer terug in het bezit.

Wie heeft er gescoord deze wedstrijd?
Rubin 5x, Remco 4x, Sander en Olaf 2x en Debora 1x.
DSO komt deze week weer in actie voor de bokaal. DSO speelt woensdagavond om 20.45 uur in de Niervaert tegen Velox.
Door Debora Schreuders