DSO speelde afgelopen weekend een aantal prima wedstrijden met winst als resultaat. Onder de streep werd er vooral verloren en dan gaat het niet alleen om de punten. Door een aantal blessures moet DSO de komende tijd nog meer waardevolle spelers missen. Daarnaast werden er verrassend veel kaarten gegeven in één wedstrijd.
Na het eerste puntverlies vanwege het gelijkspel bij Scheldevogels was DSO er op gebrand om deze speelronde te winnen. Daar kwam ook nog bij dat de tegenpartij Blauw Wit dankzij het puntenverlies van DSO de koppositie in de poule van DSO had overgenomen. Twee redenen dus om vol voor de winst te gaan. Remco Posthumus opende de score voor DSO. Blauw Wit maakte al snel de gelijkmaker. DSO had erg lange mooie aanvallen, maar met die kansen werd weinig gedaan. Uiteindelijk benutte Rubin van Dueren den Hollander een strafworp. Tot 6-4 behield DSO steeds twee punten voorsprong, maar Blauw Wit kwam nog voor rust terug tot 6-6. Blauw Wit ging zelfs met een kleine voorsprong de kleedkamer in. Na rust kwam DSO op een gelijke stand via een goede actie van het damesduo Carola Eland en Debora Schreuders. Via twee schoten van Rubin kwam er opnieuw een voorsprong op het scorebord. Wederom kwam Blauw Wit terug in de wedstrijd. Uiteindelijk besliste de heren Remco en Rubin in de laatste vijf minuten de wedstrijd. Blauw Wit deed nog iets terug via een strafworp, maar de winst ging uiteindelijk naar DSO. Met de winst heeft DSO de koppositie weer in het bezit. Ondanks de winst zit er toch een zwart randje aan de wedstrijd, want Monique Karel moest de wedstrijd voortijdig verlaten met een enkelblessure. DSO komt deze week weer in actie voor de Zuid- West bokaal. DSO speelt woensdagavond in de Niervaert tegen Velox.

DSO 2 had het zwaar tegen KCR. Het duurde lang voor er gescoord werd. Gedurende de wedstrijd pakte de scheidsrechter de hoofdrol, waardoor er van korfballen niet zo heel veel meer terecht kwam. Met verliespunten en een aantal kaarten op zak zal DSO 2 zich weer moeten herpakken om nog tot hun recht te komen in de competitie. DSO 3 speelde een goede wedstrijd tegen Fortis. Als snel nam DSO de leiding en gaf die niet meer weg. Jammer genoeg kwam Daphne Strootman net voor rust ongelukkig terecht en blesseerde daarbij haar enkel.

DSO jeugd
DSO A1 ging afgelopen zaterdag op bezoek bij medekoploper RWA A3 in Rhoon. DSO kwam al snel op 2-0 voorsprong door Marloes van Bezooijen, die na 5 weken haar comeback maakte na een blessure. Hierna bleef DSO knokken. Zo bleef DSO doelpunten maken door middel van een knap schot van Jeanine Commereuc en een vrije bal van Sjoerd van Bezooijen. RWA kwam langzaam terug: na 3 punten achter te hebben gestaan, wisten ze tot 6-6 ruststand terug te komen. Na een oppepper van de coach moesten de A's het eerste kwartier van de tweede helft het verschil gaan maken. Dit werd dan ook gedaan door een goed uitgespeeld doelpunt van Veerle Logghe en een ver afstandschot van Tim van Kaam. RWA kwam richting het eind van de wedstrijd nog met één punt verschil achter, maar Renske de Vos wist met een schotje het verschil weer op twee punten te zetten. Hierdoor was de winst een feit en gingen de punten mee naar Klundert. In de tweede helft heeft DSO A1 één doelpunt doorgelaten en de wedstrijd tot het eind knap uitgespeeld.

Uitslagen 10 december
DSO 1 - Blauw Wit 13-11