Vanwege de voorjaarsvakantie en de carnaval was het competitieprogramma de afgelopen twee weken minimaal. Wat zeker gemeld moet worden is de geweldige prestatie van elf jeugtrainers.
Zij hebben onlangs hun KNKV diploma Korfbaltrainer 2 gehaald, een mooie basis om de jeugd de kneepjes van het korfballen eigen te maken. Als DSO 1 volgende week weet te winnen in Goes kunnen zij in de thuiswedstrijd op 10 maart kampioen worden.

DSO 6

De vorst is verdwenen, het zonnetje liet zich weer zien, de vogels kwetterden dat het een lieve lust was. Achteraf zeg ik, het hing in de lucht. Na die zonnige dag vertrokken we zeven uur 's avonds met het team naar Alblasserdam, waar om 20:35 uur de wedstrijd tegen Kinderdijk 5 gespeeld zou worden in sporthal Blokweer. Ik dacht nog, andere mensen zitten lekker aan de koffie, een lekkere koek erbij en de tv op "ik hou van Holland, of Nick tegen Simon" en het zesde zit met een zwart T-shirt en een korte broek of een jurkje op een bankje te wachten tot we mogen spelen. Ik miste mijn gele shirtje, maar ja, als de tegenstanders ook gele shirts dragen, zijn wij niet te beroerd om ons aan te passen. Dit schijnt ook zo de gewoonte te zijn bij een uitwedstrijd.
Als je de foto ziet, dan zou je zelfs kunnen spreken van een zekere mate van voorbereiding en concentratie. Om de gemiddelde leeftijd wat omlaag te halen, maar ook omdat er wat heren niet konden spelen, was ons team uitgebreid met Jean-Paul en Tim, uit het A1. Leuk dat die gasten willen spelen met mensen waarvan de meesten van ons de vader of moeder hadden kunnen zijn.
Tien minuten voor de wedstrijd lekker warm lopen, hoewel Jaap daar wat zuinig mee omging. Hij wilde zijn kruit niet verschieten.
Tijdens de wedstrijd trok het aardig gelijk op, waarbij DSO 6 meest een puntje voor stond. Toen kwam het moment, dat ik zelf een bal in de korf gooide. Dit zijn van die momenten waar ik een heel seizoen naar uit kan kijken. Dit was de tweede keer al in deze wintercompetitie.  Maar toen ik er ook nog een tweede en derde punt scoorde, verontschuldigde het team zich zelfs bij de tegenstander "Doet hij anders nooit hoor". Er werd me door Ria direct duidelijk gemaakt, dat als ik (Karel) er nog een zou zetten, dat me dat een rondje zou kosten. En ik moest minimaal een wedstrijdverslag hierover schrijven. Je begrijpt het al, ik maakte zelfs een vierde punt in de wedstrijd.  Een blik op de lege tribune leerde me overigens dat de eeuwige roem nooit ver zou dragen. In de rust was de stand 4-5 en de einduitslag was 8-9 voor DSO 6. De punten werden gemaakt door Ies (3), Jean-Paul (1), Karel (4) en Tim (1). DSO 6 kan terug kijken op merkwaardige, maar erg leuke en sportieve wedstrijd.

DSO Jeugd

DSO A1 kreeg Springfield A1 op bezoek. De één na laatste wedstrijd van het zaalseizoen moest gewonnen worden om volgende week kampioen te kunnen worden. Na de gemakkelijke overwinning bij de uitwedstrijd bij Springfield was het doel vandaag 20 doelpunten scoren. De eerste helft startte moeizaam, er werd pas na 8,5 minuut gescoord. Daarna had DSO de flow te pakken en wist zo met 9-1 de rust in te gaan. De tweede helft verliep iets ongemakkelijker dan de eerste. Er werden nog 7 doelpunten bijgescoord, hierdoor eindigde de eindstand in 16-3. Tim van Kaam wist er hiervan maar liefst 6 te scoren! Volgende week speelt DSO A1 in Heinenoord in sporthal Tienvoet om 13.00 uur hun kampioenswedstrijd tegen Oranje Zwart A1. Supporters zijn van harte welkom!

Uitslagen 25 februari
DSO 3 - ONDO 2 8-13