Het zwaartepunt van de competitieronde lag ditmaal bij het eerste elftal en het A1 van DSO. Bij een goed resultaat zou het eerste een goede uitgangspositie hebben voor een mogelijke afronding van de zaalcompetitie met een kampioenschap, en het A1 zou bij winst kampioen zijn. Helaas blijkt op het moment van schrijven dat DSO 1 niet opgewassen bleek tegen de kwaliteiten van TOGO, en dat het A1 van DSO door winst in hun wedstrijd kampioen geworden is. Namens het gehele D1 een woord van felicitatie aan het A1 !!!

Overigens deed de wedstrijd van het D1 er wel degelijk nog wel ergens toe. Samen met ELKV D1, Juliana D2 en Scheldevogel D1 vecht DSO D1 nog voor de 2e plaats in de competitie, achter het onnavolgbare D1-team van de voltreffers. De stand in de competitie leert dat Juliana en Scheldevogels het er beste voor staan, aangezien zij de minste verliespunten hebben, maar wel met de minst gespeelde wedstrijden.

Hierdoor is de wedstrijd tussen het d1 van DSO en Juliana D2 uit Oud Gastel in het Veerhuis in Oud Gastel een behoorlijke onderlinge sleutelwedstrijd. De verliezer van deze wedstrijd valt sowieso af voor de tweede plaats in de competitie. Gezien het eerdere verlies in de thuiswedstrijd op 17 december met 4-7 was het D1 erop gebrand om deze wedstrijd wel winnend af te sluiten.

Dat bleek ook goed uit te pakken. Nadat de dienstdoende scheidsrechter de wedstrijd in gang gebracht had, stonden binnen vijf minuten de eerste 2 punten voor het DSO D1 op het scorebord. Alhoewel het spel behoorlijk gelijk opging, waren er meer schietkansen voor 'ons' D1. Echter, hadden ze wel meerdere schietkansen nodig om ze te verzilveren. Echter kwam de voorsprong van het D1 niet in gevaar. Geen enkele keer wist Juliana überhaupt tot een gelijke stand te komen. Met rust leidde het D1 van DSO met 2-4.

Na rust ging het ineens snel. Binnen 'no-time' wist Juliana 1 maal te scoren, en bracht DSO het verschil weer op 3 punten: 3-6. Nog steeds ging het spel gelijk op, maar ook in de tweede helft wist het dso d1 meer te scoren dan het d2 van Juliana. En zoals Johan Cruijff altijd zegt: je wint als je vaker scoort dan je tegenstander. En in welke sport dat dan is maakt niet uit. Of het nou voetbal, waterpolo, handbal of korfbal is, dat maakt niet uit.

DSO D1 scoort 4x vaker dan Juliana D2 en dus is de winst niet alleen terecht, maar ook een logisch feit. Met 5-9 winst wordt er weer naar huis gegaan, en haakt Juliana, zo lijkt het nu, definitief af voor de strijd om de 2e plaats. DSO D1 wacht over 2 weken de wedstrijd tegen ELKV. Stellen ze daar de 2e plaats zeker? Of gooit Scheldevogels in hun wedstrijden nog roet in het eten.

Wordt vervolgd....