Wie er zenuwachtiger waren, de kinderen of de ouders, was niet duidelijk, maar het E3 was er in ieder geval wel klaar voor op deze mooie zaterdagmorgen in 's Gravendeel. Op het spel stond het kampioenschap voor het E3. Ook het toegestroomde publiek had er zin in. De thuiswedstrijd tegen ADO was eerder in Klundert met 3-0 gewonnen.

Indi, Rachel, Renate, Maerle, Tessa, Dion, Iris, Nina, Jeanine en Sophie gingen zeer goed van start. Na 45 seconden zat de eerste bal er al in. Renate opende de scoorde, 0-1. Bij de verdediging aan de andere kant werd ook goed gespeeld, de tegenstanders kregen geen kans om toe te slaan en de bal kon steeds weer rap terug naar onze aanvalkant. Renate was vervolgens weer goed voor de 2-0. Het E3 creĆ«erde vele kansen, een bal van Nina ging maar net naast de korf. De 0-3 en 0-4 kwamen op naam van Rachel. Dat was een mooie stand om even pauze te houden.

Na de rust gingen onze jonge spelers in hetzelfde tempo verder en Renate had er al snel de 5-0 in liggen. De 0-6 en 0-7 kwamen op naam van Tessa. Een mooie bal van Jeanine, ging maar net naast. Rachel tekende vervolgens voor de 0-8 en Indi maakte 0-9. Plotseling werden de kids nog fanatieker dan ze al waren. Wat bleek: trainster Martiena had ooit beloofd dat ze, na het maken van 10 treffers in 1 wedstrijd, met z'n allen iets leuks zouden gaan doen. Dus de jacht op de 0-10 werd ingezet.

In de laatste minuut werd deze prachtige wedstrijd besloten met een treffer van Iris waarmee de eindstand op 0-10 kwam. Het verdiende applaus werd samen met medaille, bloemen en bekers in ontvangst genomen en het Happy Meal bij MacDonalds op de terug weg was meer dan verdiend.

Ondertussen was trainster Martiena, die helaas dit weekeinde andere verplichtingen had, op de hoogte gesteld van het behaalde resultaat. Die kan alvast gaan verzinnen wat voor leuks de kinderen met z'n allen kunnen gaan doen. Wat het ook wordt, ze hebben het zeker verdiend.