Jammer, een flitsende competitiestart van het C1 is uitgebleven. Uit tegen VIOS wist het jonge C1 niet de winst te pakken en verloren ze met 8-5. In het Willemstadse zonnetje floot de scheidsrechter om 10.30 uur om de wedstrijd te laten beginnen. Alhoewel te zien was dat het C-team van VIOS veelal 2e-jaars spelers bevatte en daardoor al een jaar C-ervaring voorsprong hadden, wist de verdediging van DSO C1 er toch voor te zorgen dat VIOS in de eerste 10 minuten niet wist te scoren. In het DSO-aanvalsvak waren er echter weinig gecreeerde aanvallen, dus een voorsprong zat er helaas ook niet in voor het C1 van DSO.

Na die 10 minuten in de eerste helft wist de VIOS aanval echter wel de korf te vinden en openden ze de score. Jammer genoeg ging het daarna vlug omhoog met de score en liep VIOS gedurende de eerste helft geflatteerd uit naar een 4-0 voorsprong tot de rust. De kopjes leken te gaan hangen bij de matadoren van DSO C1 en eigenlijk was er geen geloof meer in hun eigen kwaliteiten. De rust was dan ook zeer welkom.

Esmeralda die de eerste helft op de 'reservebank' begon, viel in de rust in voor Wouter die op ongelukkige wijze zich leek te blesseren aan zijn enkel. Gelukkig bleek na de wedstrijd dat het die blessure wel mee valt.

Kort na de rust wist het C1 meteen een punt te scoren: 4-1 door Ruby. Vios veerde echter toch weer op, en liep vlot uit tot een 7-1 voorsprong. Een 'afslachting' leek qua uitslag te gaan plaatsvinden. 'Ons' C1 leek dat toch niet te willen laten gebeuren, want met punten van Ruby, Francien, Esmeralda en Sharona werd er behoorlijk teruggevochten. Met een punt van VIOS tussendoor werd het uiteindelijk nog 8-5.

Theoretisch werd op papier de tweede helft dus 'gewonnen' door het C1 van DSO met 5-4, nadat de eerste helft verloren werd met 4-0. Scorebordjournalistiek uiteraard, maar wel een positieve opsteker voor het C1.

Alhoewel dat de gehele wedstrijd terecht verloren werd, is er door de prima tweede helft met strijd en inzet een positieve noot dus het vermelden waard in dit verslag. Te hopen is dus dat die positieve lijn volgende week zaterdag door te trekken is in de thuiswedstrijd tegen keep fit.

Het verslag van jouw wedstrijd ook op de website van DSO? Mail hem dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. !