Hieronder weetr het wekelijkse verslag van Karel van Dam van DSO 7:
Zaterdagochtend 7 uur, wat een regen! Het eerste wat in me op kwam was "it's raining cats and dogs", wat een hondeweer. Ik weet niet of ik nu, zo kort na dierendag, dierenactivisten tegen me in het harnas jaag, maar onze katten zou ik niet binnen laten als wandelende natte borstels en als ik een hond had, dan zou ik hem uitlaten met een radiografisch bestuurbaar karretje, vanuit de woonkamer...

Dit was de dag waarop we de laatste buitenwedstrijd zouden spelen van dit seizoen. De hele ochtend regen. Dit voorspelde niet veel goeds. Zal ik een badmuts op doen tijdens de wedstrijd? Ik heb gehoord dat een wedstrijd op kunstgras niet snel wordt afgelast. Maar goed, toen ik uiteindelijk tegen 12 uur op mijn stalen ros* stapte was het inmiddels droog geworden. Gelukkig maar.

Voor aanvang van de wedstrijd bleek Jaap ook van de partij. Dat was mooi, want zo vaak zien we hem niet. Ondanks enkele opmerkingen als "jouw shirt is nog nieuw, je moet er eerst het labeltje uitknippen" was iedereen toch bij dat hij er bij kon zijn.

RWA 7 bleek een leuk team te zijn, met enkele goed scorende heren en dames. In de eerste helft scoorden Marianne en Johan, waardoor we de rust in gingen met een achterstand van 2-8. Het weer was opgeklaard en de zon liet zich zelfs nog even zien. Er was bijna geen wind.

Met ons niet aflatende optimisme gingen we met Edwin als wissel voor Jaap weer lekker aan de slag. Marianne scoorde nog een tweede keer. Toen kwam het moment dat ik de bal in de handen kreeg en ook een punt wist te scoren. In eerst instantie ben je dan blij, maar wat gebeurt er als je twee wedstrijden achter elkaar scoort? Juist, er ontstaat een verwachtingspatroon. Dit werd na de wedstrijd dan ook nadrukkelijk uitgesproken. Ik vraag me af of ik deze trend in het zaalseizoen zal kunnen voortzetten. De toekomst zal het leren.

Johan scoorde nog 2 punten, waardoor we in de tweede helft 4 punten mochten noteren. Onze tegenspelers van RWA 7 wisten er nog 2 te zetten, waarmee we in de tweede helft dus beter waren. Eigenlijk hadden we nog een derde helft nodig om voor te komen, maar de scheids floot echter af, waardoor RWA 7 met 6-10 gewonnen had.

Die derde helft hebben we maar gebruikt om op het terras, met de zon in het gezicht, onze dorst te lessen. Met het uitzicht op het hoofdveld, waar volop gespeeld werd, was dat zeker niet verkeerd. Dank aan Mattie, die de hele wedstrijd als reserve heeft gezeten.