KORFBAL - DSO heeft eindelijk de eerste zege van het seizoen binnen. De thuiswedstrijd tegen Tiel'72 werd glansrijk gewonnen met 23-13. Door de zege verlaat de Klundertse korfbalploeg ook voor het eerst dit seizoen de laatste plaats in de tweede klasse I.

Voorafgaand aan de wedstrijd hadden de supporters een heuse sfeeractie opgezet. Met vlaggen, sjaaltjes en trommels werden de spelers de hele wedstrijd aangemoedigd. Het leek een uitstekende werking te hebben op de ploeg van trainer Marcel Versteeg. De ploeg kwam namelijk scherp uit de kleedkamer en zette tegenstander Tiel'72 direct onder druk. De tegenstander kon mee tot 2-2, maar daarna begon het plots te lopen bij DSO.

De ene na de andere doelpoging ging in de korf en daarmee vergrootte de Klundertse club de voorsprong binnen een mum van tijd naar 12-2. Niet alleen de tegenstander, maar ook het publiek werd overrompeld door de vele treffers. In de vier voorgaande wedstrijden wist DSO immers niet meer dan elf keer per duel te scoren.

Bron: BN/DeStem - Sammy van Lieshout

DSO1