Zoals iedereen inmiddels wel weet, wordt de leeftijd voor alcoholgebruik met ingang van 1 januari 2014 verhoogd van 16 jaar naar 18 jaar. Dit is een landelijke maatregel die ook wij als sportvereniging, verplicht zijn na te leven. We zijn strafbaar als er iemand beneden de 18 jaar aangetroffen wordt met alcoholhoudende drank.

De boete voor DSO voor een eerste overtreding bedraagt € 1360,00. Als het vaker gebeurt, kan onze drank & horecavergunning geschorst worden. Tegelijk krijgt de overtreder ook een boete. Ben je jonger dan 16 jaar, dan is de boete € 45,00. Als je 16 of 17 jaar bent, mag je € 90,00 ophoesten.

Het niet naleven van deze wetgeving kan dus zeer ingrijpend zijn voor onze vereniging. Vandaar dat wij iedereen dringend vragen zich aan de nieuwe regels te houden.

Aan iedereen boven de 18 jaar willen we aandacht vragen voor de eigen verantwoordelijkheid van het alcoholgebruik in het algemeen. Koop geen alcohol voor iemand van beneden de 18 en zorg er zelf voor dat het eigen alcohol gebruik binnen de wettelijke normen blijft, als er nog gereden moet worden. Daarmee geef je naar iedereen het juiste signaal af.