Dit is alweer mijn derde jaar dat ik penningmeester mag zijn van ons mooie DSO. Dat betekend dat mijn eerste termijn van 3 jaar er al weer bijna op zit. Ik hoop dat ik nog een termijn van 3 jaar mag vol maken, maar dat is uiteraard aan de leden tijdens de ALV. Waar ik mij de afgelopen 3 jaar het meeste van bewust van ben geworden is dat wij allemaal de vereniging draaiende houden. Het is altijd mooi om te zien als ik op een zaterdag aan kom lopen bij het Thuishonk en op alle velden zijn leden bezig met hún potje korfbal.

Het lijkt allemaal zo van zelf sprekend, maar dat is het niet. Er wordt door alle commissies en werkgroepen in hun vrije tijd hard gewerkt om de wedstrijden mogelijk te maken, de nevenactiviteiten te organiseren, nieuwe leden te werven, de accommodatie te onderhouden, de financiën op orde te houden en ons te voorzien van een hapje en een drankje.
Een vereniging als DSO lijkt wel eens een commercieel bedrijf, maar dat zijn we niet. Iedereen doet zijn uiterste best om de sport en alles wat daar omheen gebeurd zo leuk mogelijk te maken en te houden. Dat maakt een vereniging ook zo mooi. Iedereen doet zijn best, zo nu en dan lukt het niet altijd even goed maar we gaan wel door. Doorgaan met ons best doen!

De afgelopen 3 jaar zijn enorm snel gegaan. Met grote onderwerpen als onze scheidsrechtersuitdagingen, veldverkleining, leden terugloop, vergroenen en besparen, trainers en coaches. Veel van deze onderwerpen zullen de komende jaren blijven bestaan, helaas is niet voor alles een gemakkelijke en snelle oplossing. Maar hoe dan ook, weet ik zeker dat wij er samen uit kunnen komen.

Dan weer even ter zaken wat betreft de financiën. Het einde van het korfbaljaar zal er snel aankomen. Ik ben me zodoende al weer voor aan het bereiden op de jaarafsluiting. Ik heb jullie hulp daar ook weer bij nodig. Kunnen alle trainers/coaches en aanvoerders zorgen dat ik zo spoedig mogelijk alle reiskostendeclaratieformulieren kan ontvangen over de afgelopen maanden. Laat declaraties ook niet te lang liggen, stuur mij per e-mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. je declaratie met een foto van je bon en ik zal het spoedig aan je overmaken.

De ALV duurt nog even, maar ik maak er alvast promotie voor. Wil je mij liever niet meer als penningmeester voor DSO zien, kom dan op de ALV en laat je stem horen. Als je mij graag nog 3 jaar gunt om dit te doen, kom dan uiteraard ook. Ik kan de alle stemmen ‘voor’ goed gebruiken :).

Ik mag wel zeggen dat ik trots ben op onze vereniging. Op naar de toekomst!

Gegroet,

Roeland