DSO speelde zo goed als de laatste competitieronde in de eerste helft van de veldcompetitie. Volgende week is er nog een enkele inhaalwedstrijd. Vanaf maandag wordt ook sporthal de Niervaert weer in gebruik genomen om met de trainingen te starten. In het laatste competitieduel op het veld mocht DSO in Tilburg aantreden tegen de studentenkorfbalvereniging Melmac.

DSO was goed voorbereid op het vertragende en achterverdedigende spel van Melmac. DSO ging de wedstrijd dan ook fel van start. Dit resulteerde al snel in een 2-0 voorsprong. De voorsprong werd verder via de heren uitgebouwd naar 5-1. Deze stand bleef een lange tijd op het scorebord staan, doordat het aanvalsvak moeite had om te scoren. Pas na rust werd de voorsprong via twee doelpunten van Stefanie van Kaam verder uitgebouwd. De wedstrijd verliep verder zonder spanning en de winst kwam nooit meer in gevaar. DSO gaat nu ongeslagen aan kop in de poule. Volgende week gaat de voorbereiding voor de zaalcompetitie weer van start. We beginnen dan weer van vooraf aan, maar we gaan er vol tegenaan om de goede lijn door te trekken naar de zaalcompetitie.

DSO 4 was behoorlijk incompleet tegen Voltreffers. Doordat DSO 5 de competitie al had beƫindigd konden er voldoende spelers invallen. Vanwege het achterverdedigen van de Oosterhouters moest DSO de rust bewaren en het verstand gebruiken om alle posities in te vullen. In de rust stond 7-5 als stand op het scorebord. In de tweede helft werd het scoren wat lastig. De bal verliet te vlot het aanvalsvak en de verdediging stond onder druk. De tegenpartij maakte daar onvoldoende gebruik van en zo DSO wist de punten in Klundert te houden. Arjan de Vos scoorde maarliefst zes keer.

DSO jeugd
DSO F1 werd zaterdag kampioen. Het team won de wedstrijd tegen Keepfit met 5-0. Op de site www.korfbal.net zijn een aantal foto's van dit kampioenenteam te zien.

Ledenvergadering
Alle leden worden woensdag 19 oktober vanaf 20.00 uur van harte uitgenodigd om de Algemene Ledenvergadering bij te wonen. De stukken zijn te vinden op www.korfbal.net

Melmac 1 - DSO 1 5-10
TOP (A) 2 - DSO 2 13-8