Beste DSO'ers,
Vandaag ontvingen wij als TC het bericht dat met ingang van het seizoen 2022/2023 er niet meer in de zaal gekorfbald zal gaan worden. De wedstrijdkorfbalteams spelen 1 grote competitie vanaf ongeveer september tot en met mei, de breedtekorfbal teams spelen 1 competitie tot de jaarwisseling en 1 competitie na de jaarwisseling tot de zomer van 2023.
Wij kunnen ons goed voorstellen dat jullie schrikken van dit bericht. Volgens het KNKV is dit echter HET moment om het te doen met als belangrijkste argumenten: ''de aarde warmt op, zo koud is het niet meer'' en ''we moeten nu echt af van het imago mietjessport''.

Natuurlijk brengt dit ook voordelen met zich mee. We krijgen meer kantineopbrengsten, betalen geen zaalhuur meer en de 'Midwekers' kunnen een heel jaar wedstrijden spelen. Omdat we vorige week al moesten doorgeven aan de bond wie er volgend seizoen bleven korfballen, is het niet meer mogelijk om je lidmaatschap stop te zetten n.a.v. deze wijziging. Mocht je het echt niet zien zitten, ga dan in een hoekje zitten en tel tot 10 of laat een traan. Maar ook dan kunnen wij verder niets voor je betekenen.

Sportieve groeten namens de TC,
Frank Posthumus