Beste leden,

Er zijn zojuist tijdens de persconferentie versoepelingen aangekondigd van een aantal maatregelen.

Twee van die versoepelingen per 28 april 2020 zijn:
  1. het mogelijk maken van trainingen en sporten van kinderen tot en met 12 jaar zonder inachtneming van de 1,5 meter
  2. het mogelijk maken van trainingen en sporten van kinderen van 12 tot en met 18 jaar met inachtneming van de 1,5 meter
Daarbij natuurlijk de bestaande maatregelen in acht blijven nemen zoals het zo vaak mogelijk wassen van de handen en het niesen en hoesten in de ellebogen.

Het bestuur is nu in overleg met de TC en JTC om te kijken welke veilige mogelijkheden wij kunnen bieden met deze versoepeling. Want deze brengen natuurlijk ook met zich mee dat wij trainers en begeleiders bereid moeten vinden om hier uitvoering aan te geven. En zijn er met het opstarten van deze activiteiten heel veel ouders nodig die zich gaan bewegen naar en rond het veld. Hoe gaan wij om met opa's en oma's die normaal de kinderen halen en brengen. En per wanneer gaan we dit dan doen, want er volgt nog een vakantie tot en met 5 mei.

Als laatste is door de gemeente en aannemer aangegeven dat de werkzaamheden rondom de veldverkleining eerder gaat starten. Er is nog geen definitieve datum vastgesteld, deze hoop ik snel te vernemen, maar wat betekent dit voor de ruimte die wij nodig hebben om de trainingen te geven? Moeten we hiervoor in overleg met andere verenigingen?

Waarin wij eerder gevraagd hebben om begrip toen wij moesten besluiten om de evenementen en trainingen stil te leggen willen wij iedereen nu vragen om datzelfde begrip op te brengen om alles goed en veilig op te starten.

Wij zullen in de loop van volgende week met een uitgewerkt plan komen en iedereen hier over informeren!

Blijf veilig en gezond!

Met vriendelijke groet,