Afgelopen woensdag is er tijdens de persconferentie opnieuw aangegeven dat maatregelen versoepeld worden.

Dat betekent voor ons dat ook de senioren weer kunnen gaan trainen buiten! De voorwaarden voor deze versoepeling zijn nu in overweging bij de KNKV en de gemeente.
Zij zijn opnieuw protocollen aan het uitwerken waar wij als vereniging aan moeten voldoen voordat wij echt weer kunnen starten met de trainingen van de senioren.
Wij verwachten dit protocol dit weekend binnen te hebben. De technische commissie en het bestuur gaan er vervolgens mee aan de slag om te bekijken welke en waar wij activiteiten kunnen gaan invullen.

Bijkomende uitdaging is de bekendmaking van de startdatum van de veldverkleining. Deze is nu vastgesteld op 18 mei 2020. We hebben daarom vanaf deze datum geen eigen accommodatie meer beschikbaar voor onze trainingen.
In een eerder overleg met voetbalvereniging V.V.K. is de beschikbaarheid van hun veld besproken. Nu echter ook bij hun de senioren mogen starten hebben zij zelf de beschikbare ruimte nodig, maar kijken we nog naar eventuele mogelijkheden die er nog wel zijn. We gaan kijken welke invulling wij kunnen geven aan de trainingen voor zowel jeugd als senioren en in hoeverre deze korfbal gericht kunnen zijn.

We staan dus voor een flinke uitdaging om de komende periode vorm te geven aan de vrijheid die wij net weer hebben gekregen. We hopen jullie daar volgende week meer over te kunnen vertellen.

Tot die tijd, blijf veilig, blijf op afstand en blijft gezond!

Namens het bestuur,

Steven ten Cate