De kangoeroe vond het wel even spannend in de Optisport sporthal. Stiekem had hij al wat van de appels van Roks gesnoept. Hij kreeg nu toch wel steeds meer zin om allerlei spelletjes te doen. Dat werd een groot succes want er deden ook 141 kleuters mee van alle basisscholen in Klundert!

Korfschieten, ballen gooien, op het springkussen van Vrolijk, staarten tikkertje of rustig een tekening maken. Het was allemaal voor handen in de sporthal. Gelukkig hielpen de sportklassers van het Markland college hard mee en waren er ook twee CIOS studenten die met elkaar voor een geweldig estafette eindspel zorgden. De kinderen hadden veel plezier en waren lekker in beweging. Tussendoor was er een hapje en een drankje geregeld. Aan het einde van de ochtend kregen een appel mee en een kortingskaart om lid te worden van DSO. We hopen veel kinderen terug te zien in de hal of op ons veld.

In de middag werden de groepen 3 en 4 uit Klundert en omstreken verwacht voor een toernooi in de zaal. Zij speelden allemaal verschillende korfbalwedstrijdjes. Na elke wedstrijd werden er ook strafworpen genomen die meetelden voor de eindstand. In de finale stonden Bastion 1 en Bastion 4 tegen elkaar. Zij maakten het wel heel spannend. Na de wedstrijdtijd en de strafworpen was de stand gelijk en gingen zij de knock- out fase in. Uiteindelijk won Bastion 4 de grootste beker en ging Bastion 1 met een wat kleinere bokaal naar school terug. Alle kinderen kregen een gouden medaille met een mooi geel- zwart lint en een appeltje mee naar huis. Ook werd aan de kinderen de flyer meegegeven om met een kortingsactie lid te kunnen worden van DSO. We zien jullie graag terug!

We bedanken iedereen: opbouwers, sjouwers, leerkrachten, kleuters, omroepers, voorlezers, planners, scheidsrechters, coaches, supporters, regelaars, leerlingen en leerkrachten van het Markland college en Meer Moerdijk. Dankzij jullie was het een top dag.

Zonder onze  sponsoren: Beljaars verzekeringen en hypotheken, bouwbedrijf Jos Vrolijk, Roks streekwinkel en Optisport de Niervaert zou het nooit zo’n geslaagde dag zijn geweest. Wij zijn blij met jullie.

Tot volgend jaar!
De werkgroep Giga- kangoeroedag en minitoernooi