Woensdag 30 september stond het 40e DSO Schoolkorfbal Toernooi op het programma.

Vorig jaar moesten we halverwege de dag het toernooi stoppen i.v.m. het vreselijk slechte weer. Dit jaar waren de voorspellingen een heel stuk beter! Tel daarbij op dat bijna 190 kinderen zich hadden opgegeven en veel scholen weer hun best hadden gedaan om voor begeleiding te zorgen, etc. dus het kon niet anders dan weer een hele leuke editie worden van dit mooie korfbaltoernooi.

Voor het 4e opeenvolgende jaar heeft het toernooi als kenmerk ‘Challenge’ mee gekregen. In verband met het succes van voorgaande jaren hebben we besloten om deze opzet voorlopig te blijven gebruiken en er dus ook dit jaar weer een mooie uitdaging van te maken.

Op de twee maandagen voorafgaand aan het Schoolkorfbal Challenge Toernooi waren veel kinderen naar het DSO veld gekomen om deel te nemen aan de speciale Schoolkorfbal trainingen. Dit jaar kregen de trainers een leuke en leerzame training van Martin van de Ree en Joyce ten Cate. En ook dit jaar waren er gelukkig weer voldoende hulptrainers aanwezig om te zorgen dat iedereen de aandacht kreeg.

Woensdag 30 september was het dan zo ver. Naast de Challenge korfbalwedstrijden waren er ook nog diverse andere zogenaamde ‘Challenges’. 1 van de Challenges was om je eigen team zo goed en origineel mogelijk aan te moedigen. Een andere Challenge, ‘Gok-de-kop’ en een toffe korfbalstormbaan, waren ook een groot succes. Geweldig om te zien!

Dankzij onze hoofdsponsor AH in de Klundert was er ook dit jaar weer een volledig verzorgde lunch, bestaande uit broodjes knakworst, broodjes kaas en een beker melk of chocomelk. De juiste bodem om een hele dag TOP te presteren, was hiermee gelegd.

Na de poulewedstrijden kregen alle kinderen een mooie geel-zwarte DSO bidon met daarin een Schoolkorfbal diploma en een training voucher om gratis mee te komen trainen bij DSO. Vervolgens was het tijd voor de kwart- en halve finales.

De finale in de klasse groep 5/6 werd gewonnen door Bastion5 en in de klasse groep 7/8 was het Molenvliet 2, onder leiding van de bezielende coach Leon Nieuwkoop, die er met de winst (lees: bekers en hoofdprijs) vandoor ging!

Julianaschool 2 was de gelukkige winnaar van de Challenges. Zij wisten deze dag de meeste punten te behalen en mogen net als Bastion 5 en Molenvliet 2 met hun team kiezen uit 1 van de 3 toffe hoofdprijzen: bioscoop, bowlen of glow-golf! Mede mogelijk dankzij onze sponsor CADkoop!

Via deze weg wil ik nogmaals de Werkgroep DSO Schoolkorfbal, het kantinepersoneel, de scheidsrechters, MoerdijkFit en de EHBO heel erg bedanken voor de hulp op deze dag. Ook iedereen die heeft geholpen tijdens de voorbereiding of op welke manier dan ook: onwijs bedankt! Fantastisch dat we op jullie konden rekenen. Uiteraard wil ik ook graag de sponsoren AH in de Klundert & CADkoop bedanken voor hun bijdragen aan het succes!

Tot volgend jaar!

Namens de Werkgroep DSO Schoolkorfbal,