Tussen de regenachtige dagen door was het op woensdag 21 september gelukkig fantastisch weer. Deze middag stond namelijk het 47e  DSO schoolkorfbaltoernooi op het programma. De leerlingen van de groepen 5 t/m 8 van de basisscholen in gemeente Moerdijk kwamen weer langs om een gooi te wagen naar de felbegeerde bekers. Met de heerlijke snoeptomaatjes en komkommertjes van toernooisponsor RijkZwaan als welkomstgift, hadden de teams ook nog eens een gezonde start van het toernooi.

In de ochtend kwam de 25 meter lange stormbaan al aan en na een test van een paar van de vele vrijwilligers op deze dag, bleek dat een mooie uitdaging te worden voor tussen de wedstrijden door. Daarnaast was ook nog een strafworpencompetitie uitgezet met verschillen paalhoogtes en kleine, grote en normale korven. De winnende team van deze competitie kon een avond vrij zwemmen winnen in de Niervaert. Een sportieve prijs die uiteindelijk naar het Bastion 3 ging.

Ondertussen waren de wedstrijden al in volle gang in een heerlijk zonnetje. Soms ging het er zelfs zo fanatiek aan toe dat de hulp van de 2 EHBO’ers van het Rode Kruis uit Fijnaart & Heijningen nodig was, maar die hadden de spelers gelukkig zo weer opgelapt. Ook liepen er nog een aantal scouts rond om de korfbaltalenten er tussen uit te pikken. De ene poule was uiteindelijk wat spannender dan de andere, maar uiteindelijk gingen er toch echt maar 4 teams naar de halve finales voor de groepen 5/6 en 4 teams naar de halve finale van de groepen 7/8.

De finale van de groepen 5/6 ging tussen 2 teams van het Bastion en werd gewonnen door het Bastion 6, die met een mooie gouden beker en medailles naar huis konden. De ‘hoofd’ finale voor de groepen 7/8 ging dit jaar tussen de Molenvliet 1 en de Rietvest 1. Het was zo spannend dat zelfs de spelers zelf niet wisten wie er nou gewonnen had. Uiteindelijk bleek de Rietvest net aan het langste eind te hebben getrokken en pakten met een 8-9 overwinning de titel dit jaar!

Nadat alle deelnemers nog tussen een coole DSO-bidon of DSO-frisbee had gekozen, was het weer tijd om naar huis te gaan. Alle deelnemers en scholen bedankt voor jullie deelname en hopelijk tot volgend jaar! Alle vrijwilligers bedankt voor het helpen met opzetten, fluiten, scouten, begeleiden en opruimen, dankzij jullie was het weer fantastisch! En toernooisponsor RijkZwaan en hoofd jeugdsponsor Beljaars verzekeringen ook weer bedankt voor de hulp!

Sportieve groeten van de Schoolkorfbalwerkgroep