Het korfbal-mini-toernooi wat georganiseerd was op woensdagmiddag 5 november werd bezocht door 41 kinderen, een verrassend hoge opkomst. Er werden 9 teams geformeerd die begeleid werden door DSO-vrijwilligers, waaronder een groot aantal jeugdleden uit groep 7 en 8. Op 2 velden werden wedstrijdjes monokorfbal gespeeld. Het 3e veld was om zelf nog te oefenen in het korfschieten. In totaal werden er 10 ronden gespeeld.

Bij de jongste deelnemers begon de vermoeidheid toe te slaan aan het eind van de middag. Deze vermoeidheid was echter op slag verdwenen toen ineens ERNST en BOBBY op de tribune verschenen. Na het zingen van het intronummer van Ernst en Bobby kwamen de 2 artiesten de zaal in. Ernst en Bobby probeerden ook nog te korfballen. Omdat het vangen van de bal niet zo goed ging, smeerde Bobby zijn handen in met superlijm. Dit bleek ook niet zo slim te zijn! Veel kinderen hielpen mee om alles wat vastgeplakt zat weer los te maken.

De finalewedstrijd werd gespeeld door de teams AJAX en team F1, waarbij AJAX met 2-0 won. Voor de finalisten waren mooie zilveren en gouden medailles, alle andere kinderen kregen nog een sticker en een wervingsfolder mee naar huis. Marloes van Bezooyen was de topscoorster van de dag, in 1 minuut maakte zij 18 doelpunten! Hiervoor ontving zij een DSO-mok, gevuld met lekkere snoepjes.

De organisatie kan terugkijken op een zeer geslaagde middag. Alle vrijwilligers, scheidsrechters, coaches, acteurs, EHBO-ster hartelijk bedankt voor jullie hulp.

{gallery}/schoolkorfbal/2003/minitoernooi{/gallery}