Op Zaterdag 12 Juni werd voor de 1e keer het DSO Vriendentoernooi georganiseerd voor de B-en C-Jeugd. De bedoeling was dat de B en C jeugd een team van vrienden zou vormen met maximaal 4 DSO-spelers. Het was 4 spelers gelukt om een team te vormen.

Zo bestond Frank zijn ‘Hypersmurfen’team uit klasgenoten en hadden gelijk maar een schitterend spandoek gemaakt. Irene had haar team ‘Sjonge jonge jonge’ gedoopt en haar vrienden van Vios en Juliana uitgenodigd. Sjoerd, de jongst teambuilder, had zijn klasgenoten opgesteld in zeer ‘coole’ Koelie Joelie team. En Benjamin had geen idee wie er in het team moest , maar kreeg een idee om het ‘Geen idee’ te noemen.

Leuk, gezellig, leuke muziek, lekker weer, maar ja wel vroeg je bed uit want om 9.30 op het veld staan. Het was zowaar iedereen gelukt, behalve…..?? Elk team moest 3 wedstrijden en al snel was duidelijk dat er aardig wat verschil tussen de teams zat, dat Sjonge jonge jonge wel sjonge jonge jonge erg goed was, maar dat die coole Koelie Joelies toch echt wel 3 doelpunten tegen ze wisten te maken. En dat was weer geen andere ploeg gelukt.

Andere leuke wedstrijd was de wedstrijd tussen De hypersmurfen en Geen idee. Het bleef tot 6-4 gelijk opgaan, maar toen kreeg geen idee een goed idee om er toch nog 3 te scoren. Bij de prijsuitreiking mocht het Koelie Joelie team als 4e de prijs op komen halen: een overheerlijke slagroom taart. Wat kan je daar nu mee doen als je net al een waterballet achter de rug hebt? De hypersmurfen waren als 3e gesmurft en kregen ook een overheerlijk smurfentaart. Nou die werd natuurlijk bij iedereen in het haar gesmurft. Wie was er 2e, geen idee, weten jullie het, ik heb wel een idee dat iedereen lekker nat was en onder de slagroom zat. Als 1e was Sjonge jonge jonge geëindigd, die voortreffelijke staaltjes korfbal hadden laten zien. Toch stinken hun kleren verdacht veel naar slagroomtaart.

Volgend jaar weer een vriendentoernooi en dan nog meer teams, met als afloop lijkt het me geen idee of wel een idee voor een koelie joelie taartsmurfwedstrijd, dan kunnen jullie sjonge jonge jonge nog vroeger je bed uit.

Rom Keller

{gallery}/overige_nevenactiviteiten/2004/vriendentoernooi{/gallery}