Woensdagochtend waren zo’n 100 kleuters naar Optisporthal De Niervaert gekomen. De kinderen startten de dag met een welkomstdans verzorgd door scholieren van de sportklassen van het Markland college.

Vervolgens werden de kinderen in groepjes verdeeld en kreeg elk groepje een kangoeroeshirt aan in een mooie kleur. De kinderen gingen een parcours af met tien bewegingsactiviteiten en hadden er veel plezier in. Na een fotosessie waarbij de kinderen met een net echte kangoeroe op de foto gingen werd de ochtend afgesloten met een estafetterace. De kinderen kregen allemaal een tasje met cadeautjes waaronder een sappige appel van streekwinkel Roks mee en gingen moe maar voldaan naar huis.

DSO bedankt alle leerkrachten en kinderen van de basisscholen voor hun enthousiaste deelname en de docenten en scholieren van het Markland college voor de goede samenwerking.

In de middag  stond het minitoernooi voor basisschoolleerlingen uit de groepen 3 en 4 uit Klundert en Fijnaart op het programma.  Er waren 13 teams aanwezig om te strijden voor de beker.

De kinderen speelden wedstrijdjes van 10 minuten tegen elkaar. Na elke wedstrijd werden nog strafworpen genomen om de score wat op te krikken. De finale werd gespeeld door Bastion 1 en Bastion 3. Bastion 1 won met ruime getallen en kreeg de beker mee die zal prijken in de prijzenkast op school. Voor alle deelnemers was er een gouden medaille en een sappige appel. Deze sportieve dag gaat de boeken in als een groot succes met dank aan alle deelnemers en vrijwilligers.

DSO bedankt Moerdijkfit voor de samenwerking en Beljaars hypotheken en verzekeringen, Optisport, AH in de Klundert en Streekwinkel Roks voor de bijdragen aan deze dag. Foto's zullen volgen.