De komende weken zal elke week een andere vrijwilliger vertellen over zijn of haar werk binnen DSO. Het is leuk om te lezen hoe met veel inzet onze vereniging draaiende wordt gehouden. Deze week is Daphne Strootman aan het woord.

Je bent al een poos actief als vrijwilliger bij onze club. Wat zijn taken die je zoal op je hebt genomen of nog steeds uitvoert?
Vanaf mijn zestiende jaar ben ik trainer/coach bij DSO. Begonnen bij de F-fjes, daarna ook E's, D's en B's training gegeven. Afgelopen half jaar heb ik het F1 training gegeven. Door mee te kijken met andere trainers en een Korfbaltrainer-cursus heb ik veel geleerd, maar daarnaast vind ik het plezier in de omgang met kinderen het leukste van het training geven en coachen.
Daarnaast behoor ik sinds 2012 bij de leiding van het jeugdkamp. Het is ontzettend leuk om een jaar lang toe te werken naar zo'n weekend met superleuke spelletjes en natuurlijk de gezelligheid met de kinderen en de kampstaf.
Na de trainingen is het leuk om voor de bar een drankje te nuttigen, maar ik help gedurende het buiten seizoen ook mee achter de bar.

Hoe ben je eigenlijk vrijwilliger geworden?
Ik ben gevraagd door de JTC toen ik zelf in de B's speelde. Het eerste jaar word je vaak bij een ervaren trainer geplaatst, zodat je kan leren hoe je een training maakt, om voor een groep te staan en om kinderen iets bij te brengen.

Waarom vind je het belangrijk iets extra's voor DSO te doen?
Ik vind het belangrijk om iets extra's voor DSO te doen, omdat je binnen een vereniging elkaar nodig hebt om verder te komen. Of dit nu competitief gezien is, of binnen een activiteit; samen kun je er een succes van maken. En daarnaast is het ook gewoon erg leuk!!!

Verder nog iets te vertellen over je inzet voor de club?
Voor iedereen die nog geen vrijwilliger is; zoek iets binnen de club wat je leuk lijkt om te doen, want zo help je de club en daarbij ook jezelf. Plezier is het allerbelangrijkste.

Daphne, bedankt voor je inzet en het interview! We hopen nog lang op je te kunnen rekenen.