Ik ga jullie weer eens verblijden met een stukje proza zo aan het begin van het hopelijk zonnige komende jaar.

Ik heb me samen met de sponsorcommissie het afgelopen jaar ingezet voor de plaatsing van de zonnepanelen. Samen met alle leden en sponsoren hebben we dit voor elkaar gekregen op een zo voordelig mogelijke manier voor DSO. Ik ben super trots dat dit is gelukt en dat wij hier allemaal de komende jaren de vruchten van kunnen gaan plukken. Dit zal de eerste stap zijn en ik ben al zeker verder aan het kijken naar andere mogelijkheden om te besparen.

De afgelopen periode ben ik bezig geweest met het opstellen van de jaarcijfers. De kascontrolecommissie zal de komende week weer langskomen om door de cijfers heen te gaan en hopelijk hun goedkeuring te geven zodat ik deze cijfers aan jullie kan presenteren tijdens de ALV. Over de ALV gesproken, deze vind dit jaar plaats op vrijdag 26 oktober. Uiteraard verwacht ik weer een top opkomst, waarbij ik kan begrijpen dat jullie niet kunnen wachten op het mooiste onderdeel van de ALV, de jaarcijfers.

Afgelopen jaar is er weer wat minder reiskosten gedeclareerd voor de ritjes bij uitwedstrijden door ouders en senioren leden. Natuurlijk zal ik hier als penningmeester niet over klagen, maar de mogelijkheid is er wel. Wanneer je je reiskosten wilt declareren geef dit dan aan bij de trainer/coach van het team van je kind. Senioren kunnen dit zelf declareren bij mij. Het declaratie formulier kunnen senioren en trainers/coaches aanvragen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of downloaden bij de downloads op onze website.

Ondanks dat het afgelopen jaar er prima uit ziet en de nabije toekomst voor nu geen grote financiële problemen laat zien, wil ik wel aandacht blijven houden op inkomsten en specifiek de acties die onder andere Lianne organiseert. Om onze contributie laag te kunnen houden, investeringen te kunnen blijven doen in onder andere korfbaltechnische zaken en nevenactiviteiten, zullen we jullie hulp nodig blijven hebben. Dit kan zijn het verkopen van loten, helpen bij de braderie of andere acties.

Er zijn veel andere zaken die aandacht zullen moeten krijgen komend jaar. Op technisch gebied de uitdaging van (jeugd)trainers/coaches en scheidsrechters. Op leden gebied het aantrekken van talentvolle jeugd en niet te vergeten het brengen van onze jeugd naar het volgende niveau om weer top aanvulling te laten zijn voor de senioren. Geld is hier niet altijd dé oplossing voor. Het kan soms dingen makkelijker maken, maar uiteindelijk hebben we iedereen zijn inzet nodig om het potje korfbal mogelijk te maken en te houden. We zijn allemaal DSO en houden de club gezamenlijk draaiende en gezond.

Ik kijk weer erg uit naar het nieuwe jaar, ik kijk uit naar een leuk potje korfbal, ik kijk uit naar de gezelligheid rondom onze velden.

Ik zie jullie weer snel,

Roeland