Na de overwinning op Vios, de nummer 2 van de poule, moest DSO vandaag aantreden tegen de nummer 3, namelijk Togo. Na winst op Togo kan DSO nog verder hun koppositie uitbreiden.Door een tweetal afwezigen begon DSO met een paar invallers, Mandy Wigant en Tessy de Vos, aan de wedstrijd. Door een kort schotje van Remco Posthumus opende DSO de wedstrijd. Daarna was het de beurt aan Togo die de gelijkmaker wist binnen te gooien.

Vervolgens was het de nummer 3 uit de poule die de wedstrijd overheerste. Togo liep uit naar een 1-4 voorsprong. Dankzij Mandy Wigant en Rubin van Dueren den Hollander kon DSO de aansluiting weer pakken (3-4). Echter bleef Togo druk zetten en met een ruststand van 4-7 verlieten beide teams het veld.

Na de rust wist DSO de draad weer op te pakken. Door een vrije bal van Olaf Verton en twee doelpunten van Remco Posthumus kwam DSO op gelijke hoogte (7-7). Vervolgens ging de wedstrijd gelijk op. Door een gelijkmaker van Rubin van Deuren den Hollander pakte DSO voor het eerst in de wedstrijd een voorsprong, doordat Sander Driesse, via een schot, de bal door de korf gooide (9-8).

Maar Togo liet het er niet bij zitten. Met nog 10 minuten was de stand 10-10. Door een schotje van Olaf. Zes minuten later gooide Remco Posthumus de bal binnen, maar Togo scoorde gelijk weer de gelijkmaker. De laatste 2 minuten waren voor DSO. Met een eindsprint van Rubin van Deuren den Hollander, die twee keer wist te scoren, liep DSO uit naar 13-11. Togo scoorde nog een keer, maar gelukkig voor DSO floot de scheidsrechter af en werd de eindstand, na een zwaar bevochte wedstrijd, bepaald op 13-12.

Hiermee staat DSO nog steeds ongeslagen bovenaan in de poule. Volgende week de laatste veldwedstrijd voordat het zaalseizoen begint. Onze DSO-ers gaan korfballen op hoog niveau. Zij moeten namelijk afreizen naar de universiteit van Tilburg om tegen de nummer 4 van de poule, Melmac.

Aanval: Sander Driesse, Remco Posthumus, Carola Eland en Mandy Wigant.

Verdediging: Olaf Verton, Rubin van Deuren den Hollander, Stefanie van Kaam en Tessy de Vos.

Scores: Rubin en Remco 4x, Olaf en Sander 2x en Mandy 1.