KLUNDERT – De drie hoogste seniorenteams van DSO waren het afgelopen weekend succesvol tegen tegenstanders waartegen eerder in uitwedstrijden punten zijn verspeeld. Daarnaast wist DSO C2 het zaalkampioenschap veilig te stellen in een gelijkspel tegen PKC.

DSO 3 wint van koploper
DSO 1 deed goede zaken tegen het Rotterdamse NIO door de met 16-13 verloren uitwedstrijd in de thuiswedstrijd te revancheren met een nipte overwinning. In de eerste helft van de wedstrijd zag het daar overigens niet naar uit. NIO speelde daarin beter, waardoor DSO met een 7-11 achterstand aan de tweede helft begon. Blijkbaar had de rust DSO goed gedaan, want de tweede helft kwam DSO snel terug tot 13-13. Tot 15-15 ging de wedstrijd gelijk op, maar uiteindelijk werd de spannende wedstrijd in het voordeel van DSO beslist: een overwinning van 16-15. Ook DSO 2 wist een overwinning te behalen in de thuiswedstrijd tegen IJsselvogels 4. Met de mooie uitslag 18-9 ging de overwinning knap naar de Klundertse formatie. Ook hier een opzienbarend resultaat; de uitwedstrijd tegen dezelfde tegenstander ging namelijk nog met 17-8 verloren. DSO 3 mocht aantreden tegen de koploper in de poule: Merwede 3. In de uitwedstrijd werd nog met 15-10 verloren, maar nu wist DSO de winst met goed spel naar zich toe te trekken. Dankzij onder meer enkele invallers uit het B1 stond er uiteindelijk een uitslag van 14-7 op het scorebord van De Niervaert.

Veel kansen, maar geen punten voor DSO 8
Helaas kon DSO 4 geen potten breken tegen Nieuwerkerk 5 en werd er met 16-9 verloren. DSO 6 deed wel goede zaken. In en tegen Maassluis wist de ploeg met 9-16 te winnen. DSO 7 had het moeilijk tegen Vanonta, maar kon na een 11-12 overwinning toch met 2 punten huiswaarts keren. DSO 8 wist zeer veel kansen te creëren tegen Nieuwerkerk 11. Maar om te kunnen winnen, moet het balletje toch echt door het mandje. En daarin slaagde DSO 8 slechts 3 keer, waardoor er uiteindelijk met 5-3 werd verloren. DSO C2 wist thuis tegen PKC niet te winnen, maar aan een gelijkspel van 6-6 had de ploeg toch genoeg om het kampioenschap in de zaalcompetitie op te eisen. Een mooie prestatie die naar meer smaakt, over een paar weken op het veld!

{gallery}/wedstrijdverslagen/2006/dsoc2_kampioen_maart{/gallery}