Het B1 is 2015 begonnen met een gelijkspel. In een ongekend spannende wedstrijd tegen het B2 van ACKC wisten beide teams evenveel te scoren: 10-10.

Het b1 was niet compleet. Menno is nog enkele maanden uitgeschakeld na een geslaagde hartoperatie op 30 december, en Francien kon om redenen ook niet spelen. Gelukkig was Emma Wierinkx uit het c1 bereid om reserve te zitten. Ook coach Mandy, rots in de branding bij het B1 had haar verplichtingen bij het eerste, dus mocht ik (Ton van Hoof) mijn debuut maken als invalcoach met assistentie van Arno van Hoof, uiteraard met vooraf gegeven instructies van Mandy. Alleen daarom wilde ik niet verliezen met het B1.

In de instructies van Mandy waren de vakken als volgt ingedeeld: Wouter, Lisa (als jongen spelend), Esmerald en Anne van Drimmelen in het eerste aanvalsvak en Marou, Marissa (beide als jongen spelend), Sanne en Anne Leijten in het eerste verdedigingsvak. Ons B1 ging voortvarend van start, binnen enkele minuten was het 2-0 door prima opgezette aanvallen. Echter was het na de vakwisseling door de prachtige (afstands)schoten van ACKC weer gelijk.

En eigenlijk ging het daarna meteen gelijk op. Scoorden wij, dan scoorden zij weer, het verschil werd in de eerste helft niet groter dan 1 punt, aan beide kanten. Toch wist ons B1 de ruststand met 6-5 naar zich toe te trekken. Er was echter nog niets gewonnen, want het kon alle kanten nog op in de tweede helft. Gecentreerd scherp blijven verdedigen en rustig, niet te gehaast aanvallen op blijven zetten was de opdracht voor deze 2e helft.

Eigenlijk was daarmee het wedstrijdbeeld hetzelfde als in de eerste helft. 2 gelijkopgaande ploegen, keihard werkend en beide met prima opzetten in de aanval en allebei scherp verdedigend. Het was eigenlijk echt een titanengevecht. Niet alleen in de stand stonden de teams gelijk in punten (met een licht voordeel in het doelsaldo voor DSO), ook in de wedstrijd ging het gelijk op.

In de laatste minuten is Anne van Drimmelen nog gewisseld voor Emma Wierinkx, die weliswaar helaas maar een paar minuten kon spelen, maar wel prima meedraaide in het team. Uiteindelijk kreeg de wedstrijd geen winnaar, terwijl de wedstrijd 2 winnaars verdiende. Eigenijk verdienden beide ploegen om te winnen. eigenlijk verdienden beide ploegen niet om te verliezen.

Gelukkig verloren beide teams niet, helaas konden beide ploegen niet winnen. Maar een gelijkspel was uiteindelijk wel de meeste terechte uitslag: 10-10.

En dat is compliment waard voor alle spelers gisteren in de wedstrijd. Op naar de volgende wedstrijd volgende week uit bij PKC.