In niet al te best korfbalweer heeft DSO E1 het gepresteerd kampioen te worden. Deze toch al feestelijke dag met Taptoe werd extra leuk dankzij dit resultaat. DSO 1 en 2 houden het nog even spannend.

De wedstrijden
DSO 1 speelde uit in Bergen op Zoom. Een belangrijke pot in de race om het kampioenschap. De scherpte in de afronding ontbrak helaas nog al eens aan de kant van DSO. Het bleef een nek aan nek race gedurende de wedstrijd. Scheldevogels trok aan het langste eind. In de poule wordt het nu erg spannend DSO staat samen met Stormvogels aan kop. De volgers hebben beiden 1 punt minder. DSO zal volgende week dus zeker moeten winnen en dan is het nog afwachten wat de anderen in de poule doen. Kom de 19e dus massaal naar het veld om DSO te steunen!

DSO 2 moest naar Fortis in Oost- Souburg. In Zeeland zijn de weersomstandigheden altijd extra van invloed op het spel, lijkt het. DSO 2 kon zijn draai eigenlijk niet vinden. Er werd weinig gescoord door de wind. Ook het achterverdedigen bemoeilijkte het spel voor DSO. Deze wedstrijd werd dan ook met verlies afgesloten. DSO 3 had de uitwedstrijd tegen NIO in Rotterdam op het programma staan. De tegenstander begon goed en kwam met 2- 0 voor. Door de harde wind, kon een deel van het aanvalsvak steeds maar nuttig worden gebruikt. Dit maakte het voor DSO wat lastiger in het spel te komen. DSO wist wat terug te doen, zij kwamen gedurende de eerste helft toch nog goed op gang en gingen de rust in met 3-4. Na de rust pakte NIO de leiding weer over, maar DSO wist de wedstrijd op uithoudingsvermogen naar zich toe te trekken en won met 6-7.

DSO jeugd
DSO A1 speelde hun laatste thuiswedstrijd, en de op één laatste wedstrijd van het seizoen. De tegenstander was Sagitta. Deze ploeg doet het helemaal niet goed in de competitie, maar wist wel de vorige wedstrijd tegen DSO te winnen. Er was dus wel wat goed te maken. De wedstrijd begon en er barstte een gigantische regenbui los, wat het scoren bemoeilijkte, maar in de 10e minuut wist Rubin van Dueren den Hollander 2 maal te scoren, waardoor DSO op 2-0 voorkwam. Frank Posthumus scoorde vrij vlug daarna. Sagitta kon vrij weinig meer, waardoor de ruststand op 7-1 kwam. Na rust bleef DSO veel sterker, maar maakte gewoon kansen niet af, waardoor DSO zelfs een periode van 17 minuten niet scoorde. Gelukkig scoorde Sagitta ook maar 2 keer in de 2e helft, wat de eindstand op 13-3 bepaalde.

De spelers en coaches van het E1 hadden wat last van zenuwen. Hun kampioenswedstrijd stond op het programma en nog wel tegen PKC. Het E1had een spannende pot tot de rust, met een gelijkspel van 1-1 werd er gerust. Na de rust wist DSO 2 doelpunten te scoren en daardoor de winst te pakken.Van harte gefeliciteerd met jullie kampioenschap!

SWIFT toernooi
Aanstaande donderdag reist DSO af naar Middelburg. Met 2 seniorenteams en 4 jeugdteams doet DSO sinds tijden weer mee aan dit grote korfbaltoernooi. Het belooft een gezellige dag te worden.

{gallery}/wedstrijdverslagen/2007/dsoe1_kampioen_voorjaar{/gallery}